Haku
Viitteet 1-10 / 11
Särkänniemen verkkosivujen käyttäjäkokemuksen kehittäminen
(2020)
Diplomityö
Diplomityö
Verkkosivut toimivat tärkeänä linkkinä asiakkaiden, yritysten ja yrityksen tuotteiden myynnin välillä. Verkkosivujen välityksellä asiakkaat joko muodostavat asiakaskokemuskäsityksensä yrityksestä tai heidän aikaisemmin ...
Tarinan seuraajasta sen ohjaajaksi: Käyttäjäkokemus videopelien interaktiivisessa tarinankerronnassa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Interaktiivinen tarinankerronta, joka sallii tarinan seuraajan vaikuttaa tarinan kulkuun, on 2010-luvulla yleistynyt videopeleissä. Interaktiivisen tarinankerronnan käyttäjäkokemuksen tutkimus on kuitenkin vähäistä. ...
Käyttäjäkokemus ja tilannetietoisuus ammattilaisohjelmistossa: Tapaustutkimus karttapohjaisesta junaliikenteen käyttöliittymästä
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Suomen rautatieliikennettä ohjataan enenevissä määrin sähköisin keinoin. Käytössä on useita digitaalisia järjestelmiä, joista jokaisella on oma roolinsa työn osana. Liikenteenohjaajan työhön kuuluu tilannekuvan muodostaminen ...
Jääkiekkolaukaisupelin käyttäjäkokemuksen kehittäminen
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Tässä työssä on esitetty paikannusteknologiaa hyödyntävän jääkiekkolaukaisupelin käyttäjäkokemuksen kehittämiseen tähdännyt käyttäjätutkimus- ja suunnitteluprosessi. Prosessin tavoitteena oli kehittää jääkiekkolaukaisupeliä, ...
Käyttäjäkeskeisen suunnittelun yhdistäminen ketterään ohjelmistokehitykseen: Suunnittelijan näkökulma
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Ketterä kehitys kuuluu suosituimpiin ohjelmistokehitysmenetelmiin, mutta menetelmässä käyttäjäkeskeisyys jää usein taka-alalle, jolloin ohjelmiston käytettävyys ja käyttäjäkokemus kärsii. Tämän tutkielman tarkoituksena ...
Pelihahmon luonti ja kustomointi osana onnistunutta videopelikokemusta
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pelihahmon kustomointi on monien videopelien ominaisuus, joka antaa pelaajalle mahdollisuuden vaikuttaa hahmoonsa esimerkiksi visuaalisesti muuttamalla sen ulkonäköä ja vaatetusta. Pelihahmojen kustomointi juontaa juurensa ...
Zum Einsatz von Korpora im DaF-Unterricht : Benutzererfahrungen von DaF-Lernenden einer gymnasialen Oberstufe mit dem DWDS-Wortprofil
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli tapaustutkimuksen keinoin selvittää, mitä mieltä lukion A-saksan opiskelijat ovat korpuksen käytöstä kieltenoppimisessa. Lisäksi aikomuksena oli opiskelijoiden käyttökokemusten ...
Sosiaaliseen robottiin liittyvät odotukset ja käyttäjäkokemus
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Erilaiset sosiaaliset robotit kykenevät jonkin asteiseen itsenäiseen vuorovaikutukseen ihmisen kanssa. Robotin ruumiillistumisesta riippuen käyttäjä odottaa vuorovaikutuksen tapahtuvan robotin kanssa eri tavoin. Ihmisenkaltaisen ...
Tutkimuksen ja suunnittelun välinen kuilu aloittelevan suunnittelijan työssä
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Järjestelmien käyttäjäkokemuksen kehittämistä varten on kehitetty Ihmiskeskeisen suunnittelun viitekehys, jonka käyttämisen suunnittelussa on todettu parantavan vuorovaikutteisten järjestelmien laatua monella tavalla. ...
Katsaus mobiilin lisätyn todellisuuden turismisovelluksien käyttäjäkokemuksiin
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Informaatioteknologian rajun kehittymisen myötä on kaikkien ihmisten käden ulottuville saatu älylaite ja sen suomat mahdollisuudet. Yksi kehittyneistä teknologioista on lisätty todellisuus, joka mahdollistaa käyttäjän ...