Haku
Viitteet 1-10 / 74
Esiopettajat kokonaisvaltaisen ohjatun liikunnan toteuttajina
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten esiopettajat kokevat valmiutensa toteuttaa lasten kokonaisvaltaista kehitystä edistävää ohjattua liikuntaa ja miten esiopettajien valmiuksien kokemiseen voidaan ...
Opettajien käsityksiä mielikuvituksen tukemisesta esiopetuksen pedagogiikassa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää esikoulussa toimivien opettajien käsityksiä mielikuvituksen tukemisesta esiopetuksen pedagogiikassa. Tutkimus keskittyy mielikuvituksen tukemiseen erityisesti opetustilanteiden ...
”Oikeus olla mukana” : Esiopettajien kokemuksia aistivammaisen lapsen opettamisesta
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Huoltajien ja opettajien välinen yhteistyö esi- ja alkuopetuksen rajavyöhykkeellä : Yhteistyön toteutuminen huoltajien näkökulmasta
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaiset tekijät auttavat laadukkaan yhteistyön rakentumisessa huoltajien ja opettajien välillä lapsen siirryttyä esiopetuksesta kouluun. Tutkimuksen viitekehys ja teoriatieto koostuu ...
Monikielisyys rikkautena: Lasten kieliresurssit osana esiopetuksen ohjattua toimintaa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksessa tarkastelen, miten lasten kieliresurssit huomioidaan monikielisessä lapsiryhmässä osana esiopetuksen ohjattua toimintaa. Tarkoituksena oli selvittää, miten esiopetusryhmässä työskentelevät opettajat käsittävät ...
Varhaiskasvatuksen erityisopettajan työnkuva ja resurssit eri kokoisissa kunnissa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kasvatustieteen kandidaatintutkielmassa perehdyttiin varhaiskasvatuksen erityisopettajien työnkuviin eri kokoisissa kunnissa työskentelevien varhaiskasvatuksen erityisopettajien kertomana. Lisäksi tutkimuksessa oltiin ...
Ympäristötaiteen toteuttaminen esiopetusryhmän kanssa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää, miten ympäristötaidetta voidaan toteuttaa esiopetusryhmässä lasten kanssa. Aihetta on aiemmin tutkittu erityisesti Suomessa varhaiskasvatuksen yhteydessä niukasti. Aiheen ...
Lasten matemaattiset valmiudet päiväkodissa ja perhepäivähoidossa ennen siirtymää esiopetukseen: Miten matemaattisia valmiuksia voidaan tukea varhaiskasvatuksen henkilöstön näkökulmasta?
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella varhaiskasvatuksen henkilöstön näkökulmasta lasten matemaattisia valmiuksia siirtymässä päiväkodista ja perhepäivähoidosta esiopetukseen. Aihetta tarkasteltiin pedagogisen ...
Vanhempien näkemyksiä kouluvalmiudesta ja esiopetuksesta näiden tuottajana
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten vanhemmat käsittävät kouluvalmiuden ja millainen rooli esiopetuksella koetaan olevan kouluvalmiuksien tuottamisessa. Lisäksi tällä tutkimuksella pyrittiin selvittämään ...
Kielellinen ja kulttuurinen moninaisuus esiopetuksessa : Suomen kieltä harjoittelevan lapsen vuorovaikutus, osallistuminen, osallisuus ja kielenoppiminen
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä kaksi- ja monikielisten lasten vuorovaikutustodellisuudesta ja kielenoppimisesta suomenkielisessä esiopetuksessa silloin, kun heidän suomen kielen taitonsa on vielä ...