Haku
Viitteet 1-10 / 165
Higher Education Policies in the EU and in the People's Republic of China. A Comparative Approach
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
The aims and objectives of the study are to explore and analyse the principles of higher education policies in the EU and China. The purpose is two-fold. The first is to identify the similarities and differences between ...
Omaehtoinen ryhmäopiskelu ja ammatillinen kehittyminen. Tutkimus kuntatyöntekijöiden opiskelusta ja ammattiliiton ohjauksellisesta tuesta
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
1990-luvulta lähtien kunnallisissa työpaikoissa on eletty epävarmuuden ja muutosten aikaa. Koulutus on nostettu yhdeksi keinoksi yhteiskunnallisen ja taloudellisen kehityksen parantamisessa. Koulutuksen avulla uskotaan ...
Magnetic Metal - Toward a Model for Satisfaction of Education and Career in Vocational Upper Secondary Education and Training of Machinery and Metal Technology in the Lahti Region
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Ammattien ja ammatillisen peruskoulutuksen vetovoimaisuus on keskeinen kehittämiskohde sekä alueellisissa, kansallisissa että kansainvälisissä toimenpideohjelmissa. Ammattitaitoisen työvoiman tarve kohdistuu tietyille ...
Oppimisen ekologia, kasvatuksen ekologinen kestävyys
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjatutkimuksen kasvatustieteen valtavirrasta poikkeava näkökulma on ekologisen ajattelun yhdistäminen oppimisen ja kasvatuksen teorioihin ja käytäntöihin. Kasvatustiede perustuu yleensä antroposentriseen näkemykseen, ...
Professional Identity and Self-concept of Estonian Social Workers
(Tampere University Press, 2010)
Väitöskirja
Väitöskirja
After decades of forced interruption the social work profession development started again in 1990´s. Since then social work is a rapidly developing profession in Estonian society. Now, when there is more than fifteen years ...
Learning through Cognitive and Collaborative Problem-Solving Processes in Technological Product Development
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan teknologista tuotekehitystyötä yksilöllisenä ja yhteistoiminnallisena ongelmanratkaisun ja oppimisen prosessina. Tiedon prosessoinnin teoria, tehokkaan toiminnan teoria sekä metakognitiivinen ...
Negotiating Interdiscursivity in a Problem-based Learning Tutorial Site. A Case Study of an International Business Programme
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tämä tapaustutkimus keskittyy tarkastelemaan, millaisia tutoriaalikeskustelukäytäntöjä neuvotellaan ongelmaperustaista oppimista (problem-based learning, PBL) opetussuunnitelmansa pedagogisena lähestymistapanaan soveltavassa ...
Mentorointi aikuisopiskelijan ammatillisen kehittymisen tukena
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Mentorointi on nopeasti yleistymässä Suomessa. Yhtenä syynä tähän on se, että lähimmän kymmenen vuoden aikana työelämästä on siirtymässä eläkkeelle suuri määrä ihmisiä. Heidän mukanaan organisaatioista saattaa kadota ...
Uudella koulutuksella uudelle vuosituhannelle-Suomen 1990-luvun koulutuspolitiikka
(Opetusministeriö, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjassa tarkastellaan suomalaista 1990-luvun koulutuspolitiikkaa poliittisten dokumenttien analyysin ja 15 avainhenkilön haastattelujen kautta. Tutkimusmenetelmänä on aineiston laadullinen analyysi, jossa aineistosta ...
Aikuiskoulutuskeskusten koulutusreformien tarkastelua arvojen näkökulmasta
(Tampere University PressHämeen ammattikorkeakoulu, 2010)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen aihepiirinä on suomalainen ammatillinen aikuiskoulutusjärjestelmä. Tarkemmin eriteltynä; tutkimuksen aihepiiriin kuuluvat ammatillisen aikuskoulutuksen toiminta-aikakauudet, ammatillisen aikuiskoulutuksen arvot ...