Haku
Viitteet 1-9 / 9
Vaateostosten jakaminen Instagramissa – viestijän identiteetti ja strateginen itsensä esittäminen
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Postaamalla Instagramiin vaateostoksistaan yksilö pyrkii välittämään itsestään vaikutelmia muille ja rakentaa identiteettiään saadun palautteen pohjalta. Nämä kaksi pyrkimystä voidaan ymmärtää profiilityöksi, jonka keskiössä ...
Some seksuaalikasvattajana : 6. luokkalaisten kokemuksia sosiaalisesta mediasta seksuaalisuuteen liittyvän tiedon välittäjänä
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää 6. luokkalaisten kokemuksia sosiaalisesta mediasta seksuaalisuuteen liittyvän tiedon välittäjänä. Seksuaalikasvatuksesta käytävässä keskustelussa on viime aikoina korostunut ...
Mistä on nettideittaileva mies tehty? Maskuliinisen ideaaliminän rakentaminen Facebookin Sparkey-nettideittisovelluksessa
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tarkastelen suomalaisen miehen myöhäismodernissa ilmeneviä maskuliinisuuksien identiteettejä sosiaalisessa mediassa. Erityisesti pohdin mediakulttuurin ja sosiaalisen median roolia miehen ihanneminuuden rakentamisessa.
...
Vuorovaikutuksen keinot ja yhteisöllisyys Marimekon Instagram-sivulla
(2019)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tässä kandidaatin tutkielmassamme tarkastelemme vuorovaikutuksen keinoja sekä yhteisöllisyyden rakentumista Marimekon Instagram-sivulla. Painotamme tutkielmassamme erityisesti brändiyhteisöjen merkitystä viestinnällisestä ...
Sosiaalisessa mediassa jaettu lapsuus : Lasten kokemuksia sharenting-ilmiöstä
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee lasten suhtautumista vanhempien tekemään arkijakamiseen sosiaalisen median alustoilla, eritoten Facebookissa. Tutkimus keskittyy erityisesti valokuviin. Sharenting-ilmiön nimi juontuu ...
Kauneudeksi vai kuolemaksi? Sosiaalinen kategorisointi ja poikkeavuus YouTuben pro-anoreksia -keskusteluissa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä sosiaalipsykologian pro gradu -tutkielmassa tutkittiin pro-anorektikon kategoriasta käytyä neuvottelua YouTube-videopalvelun julkisilla kommenttipalstoilla. Pro-anoreksia (lyhennettynä pro-ana ) on Internetissä ...
Viestintä identifioitumisen vahvistajana sosiaalisessa mediassa: Darravapaa ja sober curious -yhteisö Instagramissa
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Jokainen meistä identifioituu osaksi erilaisia ryhmiä, mihin kuuluu, että sisäistämme niille ominaisia arvoja ja normeja. Kokemus ryhmään kuulumisesta peilautuu siis tavassamme asennoitua ja toimia. Eräs elämänalue, jolla ...
Girl-termi: Feministinen kannanotto vai alistamisen keino? : Median tulkintakehyksiä girl-termistä ja TikTokin girl-trendeistä
(2024)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tässä tutkielmassa tarkastelen journalistisen median tulkintakehyksiä girl-termistä sekä sosiaalisen median palvelun TikTokin girl-trendeistä. Viittaan englanninkielisellä girl-termillä sen suomenkielistä vastinetta eli ...
Verkkovihan tuottaminen ja hyväksyminen : Erityisryhmänä koulutuksen ja työn ulkopuolella olevat nuoret
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Verkkovihasta on tullut yleinen osa internetiä ja sosiaalista mediaa. Verkkovihalla tarkoitetaan viestintäteknologioiden kautta tuotettua vihapuhetta yksilöä tai yhteisöä kohtaan esimerkiksi etnisyyden, uskonnon, ...