Haku
Viitteet 1-5 / 5
Lapsilähtöisyys luokanopettajien kokemana
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää luokanopettajien kokemuksia lapsilähtöisyydestä. Tämän lisäksi pro gradu -tutkielmassa tutkittiin tapoja, joilla luokanopettajat tukevat ja toteuttavat lapsilähtöisyyttä sekä ...
Onko ilmaisussa osallisuuden tuntua : neljäsluokkalaisten kokemuksia draamasta ja osallisuutta tukevista tekijöistä draamajaksolla
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän laadullisen tapaustutkimuksen tarkoituksena on selvittää draaman työtavan potentiaalia oppilaiden osallisuuden tukemisessa oppilaiden näkökulmasta. Tutkimuksen kohteena ovat erään länsi-uusimaalaisen alakoulun neljännen ...
Riemunkiljahduksia ja pettymyksen purkauksia : Lasten tunnevuorovaikutus alkuopetuksessa
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan lasten välistä tunnevuorovaikutusta alkuopetuksessa. Uudet Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPH 2014) huomioivat tunteiden vaikutukset oppimiseen, motivaatioon sekä yksilön ...
Ympäristön aiheuttamaa vai lapsen toiminnasta johtuvaa? Haasteet päiväkodin arjessa varhaiskasvattajien kuvaamina
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää päiväkodissa työskentelevien varhaiskasvattajien tulkintoja sitä, millaisia haastavia kasvatustilanteita päiväkodissa ilmenee ja mistä haasteet heidän mukaansa johtuvat. Tutkimuksessa ...
"Saako tässä antaa pienen idean?" : tapaustutkimus Tredun pedagogisen toiminnan arviointitilaisuuksista
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli arvioida Tampereen seudun ammattiopiston (Tredu) pedagogisen toiminnan arviointitilaisuuksien organisointiprosessia ja toiminnan onnistumista. Tarkastelun kohteena oli erityisesti se, miten ...