Haku
Viitteet 1-6 / 6
Mullistaako laaja-alaisuus kouluopetuksen? Luokanopettajien käsityksiä laaja-alaisuudesta vuoden 2016 opetussuunnitelmassa
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Vuonna 2016 käyttöönotettu uusi opetussuunnitelma on herättänyt paljon keskustelua niin koulutuksen kentällä kuin valtakunnallisestikin. Suurelle yleisölle mieleenpainuvimmat muutokset lienevät opetussuunnitelmassa ilmenevät ...
Opetussuunnitelman monet tulkinnat : Eläytymismenetelmäkertomuksia kasvatustieteiden tiedekunnassa
(Tampere University Press, 2018)
- bookPart
Mullistaako laaja-alaisuus kouluopetuksen? : Luokanopettajien käsityksiä laaja-alaisuudesta vuoden 2016 opetussuunnitelmassa
(Tampere University Press, 2018)
- bookPart
Monilukutaito ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä pro-gradu-tutkielmassa analysoidaan monilukutaito-käsitettä Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014-asiakirjan valossa ja verrataan saatua kuvaa New London Groupin 1990-luvulla lanseeraamaan käsitteeseen ...
Kansalaiskasvatus - yhteisökeskeisyydestä individualisoitumiseen : vallananalyyttinen tarkastelu kansalaiskasvatuksen diskursiivisesta rakentumisesta vuosien 1970, 1994 ja 2014 perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteissa
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet on tärkein suomalaista koulutyön järjestämistä ohjaava asiakirja. Tässä tutkimuksessa opetussuunnitelmien nähtiin olevan institutionaalisen vallan väline, joka on aina aikansa ...
Yläkoulun oppilaanohjaus toimijuuden vahvistajana : peruskoulun 8. - 9.-luokkalaisten käsityksiä oppilaanohjauksesta
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää peruskoulun 8.–9.-luokkalaisten näkemyksiä oppilaanohjauksesta oppiaineena. Oppilaanohjauksen sisältö on määritelty opetussuunnitelman perusteissa vuodelta 2004. Lähtökohtana oli ...