Haku
Viitteet 1-10 / 17
LYHTY- lukemaan ja kirjoittamaan oppiminen kokonaisvaltaisesti
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Tutkimuksen kohteena oli LPP- (Lukemaan Puheen Perusteella) menetelmän pohjalta kehittämäni LYHTY, lukemaan ja kirjoittamaan oppiminen kokonaisvaltaisesti. Tutkimuksen tavoitteena oli kuvailla ja selvittää tekstilähtöistä ...
Provision of and Participation in Primary Education in the Pastoralist Regions of Afar and Somali of Ethiopia
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Peruskoulutuksen tarjonta ja siihen osallistuminen
Afarin ja Somalin paimentolaisalueilla Etiopiassa
Laadukkaan ja tasa-arvoisen peruskoulutuksen tarjonta on ratkaisevan tärkeää kaikille yhteiskunnille ja varsinkin ...
Ura kerronnallisena työnä – ammattikorkeakoulun opettajat kertojina
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Uraa, esimerkiksi opiskelu- ja työuraa, voidaan tarkastella yksilön, ammatillisten yhteisöjen ja yhteiskunnan välillä rakentuvana sosiaalisena konstruktiona. Urista kerrottaessa elämänhistorian sekä työelämän tapahtumiin ...
Arvottomuudesta osallisuuteen - opiskelijoiden käsitykset ohjaavan koulutuksen laadusta työllistymiseen tähtäävien palvelumallien kehittämisen pohjana
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata opiskelijoiden laatukäsityksiä ohjaavassa koulutuksessa ja etsiä koulutuksen kehittämisalueita. Ohjaava koulutus on työvoimakoulutuksena toteutettua, työllistymiseen tähtäävää koulutusta ...
Ammattikorkeakouluopiskelijan osaamisen konstruoituminen reflektion avulla kohti varhaiskasvatuksen asiantuntijuutta
(Omakustanne, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
KL, FM, LuO, LTO Terhi Kaisvuon väitöstutkimus fokusoituu ammattikorkeakouluopiskelijan osaamisen konstruoitumiseen reflektion avulla kohti varhaiskasvatuksen asiantuntijuutta. Tutkimus on kvalitatiivinen tapaustutkimus. ...
Lasten kerrontaa päiväkotiarjesta
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää miten lapset kertovat ja millaisena päiväkotiarki jäsentyy lasten kerronnassa. Tutkimus on sitoutunut lapsuudentutkimuksen ajatusmaailmasta nousevaan näkemykseen lapsen näkökulman ...
Varhaiskasvatus Virossa. Aikalaiskuvauksia lastentarhatoiminnan alkuajoista nykypäivään
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Väitöskirja ”Varhaiskasvatus Virossa. Aikalaiskuvauksia lastentarhatoiminnan alkuajoista nykypäivään” tarkastelee virolaisen lastentarhakulttuurin kehitysprosessia ja historiaa. Tutkimuksen tarkoituksena on tuottaa tietoa ...
Korkeakoulutus sanomalehden kielipeleissä. Aamulehden lukukausimaksu-uutisoinnin diskurssianalyyttinen tarkastelu julkisen pedagogiikan näkökulmasta
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Korkeakoulutus sanomalehden kielipeleissä
Vuosi 2007 voidaan nähdä ajankohdaksi, jolloin oltiin korkeakoulupoliittisen murroksen kynnyksellä. Tuolloin mahdollistettiin konkreettisesti hallitusohjelman tuella korkeakoulutuksen ...
Alueellisen kehittäjäverkoston johtaminen – näkökulmana äkilliseen rakennemuutokseen varautuminen
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Alueiden kehittäminen toteutuu yhä useammin alueella toimivien organisaatioiden ja asiantuntijoiden monenkeskisenä yhteistoimintana. Alueiden varautuminen äkillisiin rakennemuutoksiin on käytännössä pitkän aikavälin ...
Yrittäjyyskasvatus ammatillisen opettajankoulutuksen opetussuunnitelmassa - Tapaustutkimus HAMK Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa
(Tampere University Press, 2015)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Tämän tutkimuksen pääkysymys on, miten ammatillisten opettajaopiskelijoiden yrittäjyyskasvatusosaamista voidaan kehittää opetussuunnitelman avulla. Kysymys lähtee siitä olettamuksesta, että yrittäjyyskasvatuksen edistäminen ...