Haku
Viitteet 1-10 / 14
Benchmarking ammatillisen aikuiskoulutuksen toiminnan kehittämisen välineenä
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa on selvitetty, millaisia käsityksiä ja kokemuksia aikuiskoulutuskeskusten henkilöstöllä on benchmarking-toiminnasta. Benchmarking-tekijöiden lisäksi on mitattu benchmarking-toiminnalle yksilöllisiä ja ...
Dialogia etsimässä : opettajaopiskelijoiden dialogin kehittyminen tieto- ja viestintäteknistä ympäristöä varten
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tulevaisuuden yhteiskunnasta puhutaan kohtaamisyhteiskuntana, jonka ajasta ja paikasta riippumaton tieto- ja viestintätekniikka mahdollistaa. Toimintaympäristö ja työkalut monisuuntaiseen vuorovaikutukseen ovat teknisesti ...
Peruskoulun yläasteen oppilaan geometrinen käsitetieto
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen teoreettisen viitekehyksen perustan muodostaa geometrisen ajattelun kehittymistä kuvaava van Hielen teoria ja siihen liittynyt tutkimus. Työssä ko. Teoriaa verrataan eräisiin muihin uudempiin ja geometrian ...
Toptiimi: kohti tuottavaa, oppivaa ja positiivista työyhteisöä sekä henkilökohtaista hyvinvointia : toimintatutkimus broileritehtaan transformaatioprosessista - tiikerinloikalla ja kukonaskelin
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Uskommeko itsemme uppoamattomiksi Titanicin tavoin? Tai liian vanhoiksi oppimaan? Että työpaikkamme tottumukset ovat pinttyneet sen seiniin ikiajoiksi niin, ettei edes kannata yrittää muuttua? Ennakkoluulojemme vankilasta ...
Itsesuojelusta EY-direktiiveihin : työsuojelukoulutuksen muotoutuminen Suomessa vuosina 1889-1994
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen tarkoituksena oli koota ja jäsentää tietoa työsuojelukoulutuksen historiallisista kehitysvaiheista työsuojelutoiminnan alusta 1800 luvun loppupuolelta 1990 luvun puolivälin EU-ratkaisuun. Historialliseen ...
Sosiaalityön professionaalistuminen ja koulutus
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjassa tutkitaan sosiaalityön koulutuksen kehittämistä ja siihen liittyneitä kehittämispyrkimyksiä sekä suomalaisen yhteiskunnan muutosta ja sosiaalityön palvelujen tarpeiden muuttumista niiden taustana. Keskeistä ...
Sairaanhoitajan ammatillinen pätevyys ja ammatilliseen pätevyyteen vaikuttavat tekijät
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Terveydenhuollossa on tapahtunut viimeisten vuosien aikana monenlaisia muutoksia, jotka ovat vaikuttaneet sairaanhoitajan työhön ja sitä kautta myös sairaanhoitajan ammatilliseen pätevyyteen. Sairaanhoitajan työssä ei enää ...
Poliisistako professio koulutusjärjestelmää muuttamalla? : poliisiammattikorkeakoulun tulo Suomeen osana päällystökoulutuksen uudistamista
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa kuvataan suomalaisen poliisipäällystökoulutuksen kehitystä 1970-luvulta eteenpäin. Ennen kaikkea tarkastellaan niitä taustoja ja vaiheita, jotka johtivat poliisiammattikorkeakoulun perustamiseen sekä siihen ...
Kontekstuaalinen oppiminen : oppimisen organisoituminen ja vaikuttava koulutus
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Työelämän ja organisaatioiden kehittämisen avainsana ei ole enää koulutus vaan oppiminen, joka on koko eliniän vaikuttava prosessi. Koulutus johtaa hyvään oppimiseen vain jos se osataan sovittaa ja ajoittaa oikein yksissä ...
Yksilön oppiminen ryhmässä : tapaustutkimus systeeminsuunnittelun ryhmätöistä
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Systeemityön ja erityisesti systeeminsuunnittelun merkitys yhteiskunnassa kasvaa koko ajan. Kohtaamme ja käytämme päivittäin suuria ja monimutkaisia tietosysteemeitä. Näiden suunnitteluun ja toteuttamiseen tarvitaan ...