Haku
Viitteet 1-6 / 6
Varhaiskasvatusympäristö : tapaustutkimus päiväkotitiloista päiväkodin johtajien, lastentarhanopettajien ja arkkitehdin näkökulmasta
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää päiväkodin fyysisen varhaiskasvatusympäristön merkitystä. Tutkimuksessa tarkasteltiin päiväkodin fyysisiä tiloja, niiden toimivuutta ja pedagogiikkaa tukevia ratkaisuja päiväkodin ...
Lapsen siirtyminen koulumaailmaan
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia koulun aloitusta ja siihen liittyvää siirtymää lapsen näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää, millaisena lapset kokevat kouluun siirtymisen ja tapahtuuko toimintaympäristössä muutoksia ...
Oppilaiden kokemuksia yhteisopetuksesta : ”Paljon kivempaa et on enemmä kavereit siin luokassa ja saadaa kaikki olla yhessä et on se iha toimivaaki”
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Yhteiskunnan ja koulun muutokset ovat aiheuttaneet muutospaineita myös opettajuudelle. Lisääntyvä maahanmuutto ja inklusiivinen arvopohja tuovat haasteita opetustyöhön. Yhteisöllisyyden painottumisen sekä monipuolistuvan ...
Oppilaiden ja opettajien näkökulmia tunnekasvatukseen : interventiotutkimus alakoulun kolmannella ja kuudennella luokalla
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää alakoululuokissa toteutetusta tunnekasvatuksellisesta interventiosta esiin tulevia merkityksiä ja kokemuksia. Tutkimus sisältää kolme tutkimuskysymystä: ”Minkälaisia merkityksiä ...
Oppilaiden kokemat paikkatunteet avoimessa oppimisympäristössä
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus selvitti oppilaiden kokemuksia avoimesta oppimisympäristöstä. Tutkimuksella tarkasteltiin oppilaiden kerronnan sisältämiä kokemuksia paikkatunne-käsitteen (sense of place) näkökulmasta. Tutkimukselle asetettiin ...
Uusi oppimisympäristö, oppimisen ilo opettajien näkökulmasta
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia modernin ja nykyaikaisen koulun oppimisympäristössä ja toimintakulttuurissa opettajien näkemyksiä oppimisen ilosta. Tutkimukseen osallistuivat myös uudessa koulussa tutkimuksen aikana ...