Haku
Viitteet 1-5 / 5
Opiskelumotivaatio nuoren elämännäyttämöllä - "Opettaja saa tylsänkin aineen mielenkiintoseks, jos se osaa opettaa sen hyvin"
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän kvalitatiivisen tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitkä tekijät ovat yhteydessä lukio-opiskelijan opiskelumotivaatioon, millaisia piirteitä on motivoituneella ja ei-motivoituneella opiskelijalla sekä miten ...
Opettajasta on moneksi – Aineenopettajien, luokanopettajien ja rehtoreiden käsityksiä opettajuudesta ja opettajan työstä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millainen opettajan oletetaan olevan opettajien itsensä näkökulmasta. Tulkitsemalla näitä oletuksia voidaan saada käsitystä siitä, millainen nykypäivän opettajan pitäisi olla tai ...
"Ei miessukupuolesta ainakaan haittaa oo ollu" : miesluokanopettajien kokemuksia naisenemmistöisessä työyhteisössä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää miesluokanopettajien kokemuksia heidän omasta opettajuudestaan sekä heihin kohdistuvista odotuksista naisenemmistöisellä alalla. Tarkemmin sanottuna halusimme tutkia, millaisia ...
Mobiililaitteiden opetuskäytön asettamat haasteet opettajien ammatilliselle kehitykselle
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä opettajien kokemista haasteista ammatilliseen kehitykseen liittyen käytettäessä mobiililaitteita opetuksessa. Tutkimuksen teoreettisena viitekehyksenä oli Koehlerin ja Mishran ...
Olenko auktoriteetti? Käsiteanalyysi ja opettajan auktoriteetin muutos 1960-luvulta tähän päivään
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksemme tarkoituksena on avata auktoriteetti-käsitettä yleisellä tasolla. Tutkimuksessamme on lähdetty liikkeelle sanan etymologiasta ja jatkettu siitä, miten opettajan auktoriteetti on muuttunut 1960-luvulta ...