Haku
Viitteet 1-4 / 4
Olipa kerran HOJKS. Opettajien kokemuksia erityisluokilta yleisopetukseen siirtyneiden oppilaiden opettamisessa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää aineenopettajien kokemuksia erityisluokilta tulleiden oppilaiden opettamisessa yleisopetuksen ryhmissä.
Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä ...
"Mä lähtisin siinä ehkä niinkin suurelle linjalle et se on lapsen oikeus" - Lasten osallisuus integroidussa erityisryhmässä
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää, millaista lasten osallisuus on päiväkodissa toimivan integroidun erityisryhmän arjen toiminnassa. Tutkimustehtävän avulla tutkittiin sitä, mitkä tekijät ovat olennainen osa lasten ...
ADHD-diagnosoidun oppilaan ja luokanopettajan välinen vuorovaikutus inklusiivisessa luokassa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisena ADHD-diagnosoidun oppilaan ja luokanopettajan välinen vuorovaikutus näyttäytyy inklusiivisessa luokassa. Tutkimuksessa etsittiin myös erilaisia keinoja, joita luokanopettaja ...
Vertaisoppiminen inklusiivisen luokan tukena
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen lähtökohtana oli Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (OPH 2014) korostama vuorovaikutuksen, yhteistyön ja yhdessä oppimisen sekä inklusiivisuuden merkitys oppimisessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli ...