Haku
Viitteet 1-10 / 11
Päiväkodin tiimi työyhteisönä -Tutkimus lastentarhanopettajien kokemuksista tiimityöstä päivähoidossa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Suomalaisissa päiväkodeissa työskennellään moniammatillisissa tiimeissä, jotka koostuvat perinteisimmässä mallissa yhdestä lastentarhanopettajasta ja kahdesta lastenhoitajasta. Tiiviin tiimityöskentelyn toimivuudella on ...
Ikkunoita ryhmän oppimiseen pelillisessä harjoituksessa : tapaustutkimus ryhmän roolien tunnistamisesta ja vuorovaikutuksen kehittämisestä tiiminrakennustyökalun avulla
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
2010-luvulla teknologia on läsnä jokapäiväisessä elämässämme muuttaen tapaamme olla, ajatella ja vuorovaikuttaa ihmisten kanssa. Tähän aikaan liittyy ilmiönä pelillistäminen, jolla tarkoitetaan pelien dynamiikan hyödyntämistä ...
”Yritän olla ihmisenä näille ihmisille” : opettajan ohjausorientaatio sosiaalisesti jännittäviä opiskelijoita kohdattaessa
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää yliopiston tarjoamien jännittäville opiskelijoille tarkoitettujen kieli- ja viestintäopintojen opettajien ohjausorientaatioita. Tarkemmin selvitettiin, mistä osa-alueista heidän ...
Lapsilähtöisyys luokanopettajien kokemana
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää luokanopettajien kokemuksia lapsilähtöisyydestä. Tämän lisäksi pro gradu -tutkielmassa tutkittiin tapoja, joilla luokanopettajat tukevat ja toteuttavat lapsilähtöisyyttä sekä ...
Onko ilmaisussa osallisuuden tuntua : neljäsluokkalaisten kokemuksia draamasta ja osallisuutta tukevista tekijöistä draamajaksolla
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän laadullisen tapaustutkimuksen tarkoituksena on selvittää draaman työtavan potentiaalia oppilaiden osallisuuden tukemisessa oppilaiden näkökulmasta. Tutkimuksen kohteena ovat erään länsi-uusimaalaisen alakoulun neljännen ...
Riemunkiljahduksia ja pettymyksen purkauksia : Lasten tunnevuorovaikutus alkuopetuksessa
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan lasten välistä tunnevuorovaikutusta alkuopetuksessa. Uudet Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPH 2014) huomioivat tunteiden vaikutukset oppimiseen, motivaatioon sekä yksilön ...
Ympäristön aiheuttamaa vai lapsen toiminnasta johtuvaa? Haasteet päiväkodin arjessa varhaiskasvattajien kuvaamina
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää päiväkodissa työskentelevien varhaiskasvattajien tulkintoja sitä, millaisia haastavia kasvatustilanteita päiväkodissa ilmenee ja mistä haasteet heidän mukaansa johtuvat. Tutkimuksessa ...
"Saako tässä antaa pienen idean?" : tapaustutkimus Tredun pedagogisen toiminnan arviointitilaisuuksista
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli arvioida Tampereen seudun ammattiopiston (Tredu) pedagogisen toiminnan arviointitilaisuuksien organisointiprosessia ja toiminnan onnistumista. Tarkastelun kohteena oli erityisesti se, miten ...
Oppilaan haastava käyttäytyminen : määritelmien, syiden ja vaikuttamisen keinojen tarkastelua erityisesti Timo Saloviitaa tulkiten
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkielmassa tutkittiin oppilaan haastavaa käyttäytymistä alakoulussa. Tutkimukselle asetettiin kolme tutkimuskysymystä, jotka olivat: millaisia määritelmiä oppilaiden haastavalle käyttäytymiselle alakoulussa on ...
ADHD-diagnosoidun oppilaan ja luokanopettajan välinen vuorovaikutus inklusiivisessa luokassa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisena ADHD-diagnosoidun oppilaan ja luokanopettajan välinen vuorovaikutus näyttäytyy inklusiivisessa luokassa. Tutkimuksessa etsittiin myös erilaisia keinoja, joita luokanopettaja ...