Haku
Viitteet 1-5 / 5
Joukkoistaminen käytettävyyden arvioinnissa
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Käytettävyyden arvioinnin toteuttamista pidetään usein kalliina ja vaikeana. Varsinkin käytettävyystestauksen tapahtuessa käytettävyyslaboratoriossa tulee kuluja niin tilasta, laitteistosta kuin osallistujien saamisesta ...
"En voisi enää elää ilman sinua" : tunteet kääntäjien ja teknologisten apuvälineiden vuorovaikutuksessa
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkielmassa tarkastelen, millaisia tunteita kääntäjien ja heidän käyttämiensä teknologisten apuvälineiden vuorovaikutuksessa syntyy. Tutkimuksen kohteena ovat sekä käytössä syntyvät tunteet että näiden tunteiden ...
Projektiliiketoiminnan resursointityökalun käytettävyys ja käyttäjäkokemus : case Silverbucket
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Positiivinen käyttäjäkokemus on tärkeä kilpailuvaltti ja palveluiden suunnittelun tavoite teknologisia ratkaisuja tuottaville yrityksille. Käyttäjän ja palvelun vuorovaikutuksen tulisi olla miellyttävä sekä nautintoa ja ...
Näkökulma Pokémon Go:sta kuluttajasovelluksiin : Kirjallisuuskatsaus mobiilin lisätyn todellisuuden sovelluksiin ja niiden käyttäjätutkimukseen
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielmassa toteutetaan systemaattinen kirjallisuuskatsaus, jonka avulla pyritään selvittämään, mikä on mobiilin lisätyn todellisuuden kuluttajasovellusten käyttäjätutkimuksen tilanne. Kirjallisuuskatsauksen aineistoon ...
”Se on vaan niin tätä päivää, etten minä tiedä onko tässä mitään erikoista." : sosiaalihuollon ammattilaisten kokemuksia sähköisestä palvelusta
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielman aiheena ovat sähköiset palvelut sosiaalihuollossa. Tutkielmassa tarkastelen sähköisen palvelun hyötyjä ja haittoja kahden sellaisen sosiaalihuollon organisaation ammattilaisten näkökulmasta, joilla on eripituiset ...