Haku
Viitteet 1-10 / 11
Nuorten ilmastoaktivistien Twitter-viestintä
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Twitteriä pidetään Suomessa elitistisenä sosiaalisen median kanavana ja Twitter-viestintää on Suomessa tutkittu erityisesti politiikkaan liittyen. Aiempaa tutkimusta nuorten ilmastoaktivistien Twitter-viestinnästä Suomessa ...
Suomalaisten yliopistojen rehtoreiden viestintä Twitterissä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalinen media tarjoaa monia mahdollisuuksia johtamiselle ja organisaatioille. Johtajien läsnäolo sosiaalisessa mediassa voidaan huomata etenkin Twitterissä, jonka yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa olevat ...
"Twitterin perusteella taisi Oatly sörkätä muurahaispesään #maitomyytit-kampanjallaan": Oatlyn Maitomyytit-kampanjan vastaanoton diskurssit Twitterissä
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tässä tutkielmassa tarkastelen sitä, millaisia diskursseja on löydettävissä kaurapohjaisia elintarvikkeita valmistavan Oatlyn Maitomyytit-kampanjaan liittyvästä keskustelusta Twitterissä ja millaisia reaktioita kampanjan ...
Helsingin kaupunginvaltuutettujen ja kansalaisten välinen vuorovaikutus Twitterissä yhden kokousviikon aikana
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Twitter sosiaalisena mediana tarjoaa poliitikoille mahdollisuuden vuorovaikutukseen kansalaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että poliitikot eivät vielä täysin hyödynnä tätä mahdollisuutta ...
Minä, Yhdysvaltain presidentti ja ne muut – Donald Trumpin muihin ihmisiin ja asioihin kohdistuva Twitter-retoriikka ja sen tuottama toiseus virkarikossyyteaikana 2019–2020
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia retorisia keinoja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump käyttää Twitter-tilillään ja kuinka ne luovat minä ja muut -asetelmaa. Lähtökohtana tutkimuksessa on oletus, ...
Journalismi suomalaisten poliitikkojen Twitter-viestinnässä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on ollut selvittää, miten journalismi näkyy suomalaisten poliitikkojen Twitter-viestinnässä. Viestinnän tarkasteluun on käytetty Twitter-aineistoa, joka koostuu sekä kansanedustajien ...
Vuorovaikutus Helsingin pormestariehdokkaiden Twitter-keskusteluissa kuntavaaleissa 2017
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalisen median keskeisimpänä piirteenä pidetään mahdollisuutta vuorovaikutukseen. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että poliitikot eivät useimmiten hyödynnä tätä ominaisuutta sosiaalisen median käytössään. Suomessa poliitikkojen ...
#vaalit2015 Live-tviittaaminen vaalikeskustelun aikana
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Televisioidut vaalikeskustelut ovat herättäneet keskustelua jo vuosikymmenten ajan. Nykyisin vaalikeskustelut ovat vaalikampanjoinnin keskeisimpiä tapahtumia, joita kommentoidaan perinteisen median lisäksi myös sosiaalisessa ...
Kansakunnan oma selfiekeppi? Poliittisen henkilöbrändin rakentuminen Twitterissä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Twitter julkisena palveluna mahdollistaa suoran viestinnän laajalle yleisölle. Poliittiselle henkilölle Twitter onkin hyvä väline vuorovaikutukseen kansalaisten kanssa, ja se edesauttaa oman brändin rakentamista. Twitterissä ...
Luonnonkatastrofeihin liittyvä kriisiviestintä Twitterissä
(2023)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Luonnonkatastrofien aikana Twitteriä hyödynnetään usein viestinnässä. Twitter nähdään hyödyllisenä etenkin sen reaaliaikaisuuden vuoksi, mutta sen käyttöön vaikuttavat myös muut tekijät. Tutkielma käsittelee Twitterissä ...