Haku
Viitteet 1-6 / 6
Injuries and Their Risk Factors in Finnish Adolescents
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää suomalaisnuorille tapahtuneiden tapaturmien ja väkivallan aiheuttamien vammojen yleisyyttä, vakavuutta sekä riskitekijöitä.
Tutkimus perustui kolmeen aineistoon. Kuolinsyyrekisteristä ...
Tietokoneen sekä muun informaatio- ja kommunikaatioteknologian käyttö ja nuorten tuki- ja liikuntaelinoireet
(Tampere University Press, 2012)
Väitöskirja
Väitöskirja
Lasten ja nuorten selkäkivut ovat lisääntyneet merkittävästi 1980-luvulta aina 2000-luvulle saakka. Samaan aikaan tietokoneen ja matkapuhelimen käyttö, pelaaminen sekä muun informaatio- ja kommunikaatioteknologian käyttö ...
Paleltumavammojen esiintyvyys sekä riskitekijät nuorilla ja nuorilla aikuisilla
(Tampere University Press, 2006)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjatutkimuksen tarkoituksena oli selvittää paleltumien esiintyvyyttä sekä niiden riskitekijöitä nuorilla ja nuorilla aikuisilla. Tutkimuksen aineistona käytettiin Stakesin ylläpitämää hoitoilmoitusrekisteriä ja ...
Seksuaalikasvatusmateriaalit - pääkaupunkiseutulaisten nuorten näkemyksiä ja kokemuksia
(Tampere University Press, 2000)
Väitöskirja
Väitöskirja
Seksuaalikasvatusmateriaalia on tutkittu nuorten kannalta vähän. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tuottaa seksuaalikasvatuksen suunnittelua ja kehittämistä palvelevaa tietoa selvittämällä 15-16-vuotiaiden nuorten ...
Juomatapojen yhteys alkoholihaittoihin ja riskikäyttäytymiseen 14-16-vuotiailla nuorilla
(Tampere University Press, 2013)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Juomatavalla on väliä: Alkoholihaitat nuorten itsensä kokemina
Väitöstutkimuksen mukaan erityisesti humalajuominen oli yhteydessä 14–16-vuotiaiden suomalaisnuorten kokemiin alkoholihaittoihin. Vahva humalatila selitti ...
Digitaalisen pelaamisen yhteys lasten ja nuorten terveyteen ja hyvinvointiin
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu –tutkielma koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen osa on julkaisuharkintaan lähetetty tieteellinen artikkeli ”The Intensity of Digital Game Play is Related to Health-Related Quality of Life Among Early Adolescents” ...