Haku
Viitteet 1-10 / 12
Mistä on nettideittaileva mies tehty? Maskuliinisen ideaaliminän rakentaminen Facebookin Sparkey-nettideittisovelluksessa
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tarkastelen suomalaisen miehen myöhäismodernissa ilmeneviä maskuliinisuuksien identiteettejä sosiaalisessa mediassa. Erityisesti pohdin mediakulttuurin ja sosiaalisen median roolia miehen ihanneminuuden rakentamisessa.
...
Sosiaalinen media viranomaisen kriisiviestinnän välineenä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä pro gradu tutkielmassa tarkastelen sosiaalista mediaa viranomaisen ulkoisen kriisiviestinnän näkökulmasta. Pyrin selvittämään, millaisia uusia viestintäkäytäntöjä internet ja sosiaalinen media ovat mahdollistaneet, ...
Uuden ajan satiiria : pakinan jalanjäljillä - sisällönanalyysi suomalaisesta Twitter-parodiasta
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Yhteisöpalvelu Twitteristä on 2010-luvulla tullut Suomessa näkyvä ja tunteita herättävä sosiaalisen median osa, vaikka se ei käyttäjämäärissä esimerkiksi kilpailijansa Facebookin lukuihin ylläkään. Poliitikot, julkkikset ...
Verkkokeskustelun merkitys maakuntalehdelle ja sen yleisölle, esimerkkinä Satakunnan Kansa
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkin pro gradu -tutkielmassani sitä, mikä on verkkokeskustelun merkitys maakuntalehden toimitukselle ja keskusteluun osallistuvalle yleisölle sekä sitä, minkälainen suhde verkkokeskustelulla on journalististen sisältöjen ...
Yleisöyden jäljillä
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielmassani jäljitän yleisöyttä. Taustalla on oivallus, että sitä ei ehkä enää olekaan olemassa. Internetin lukuisat tekemisen mahdollisuudet ovat nimittäin saattaneet nielaista yleisöyden; onhan meistä ...
"Sellainen laajentunut kokemusympäristö" : Festivaalikävijöiden sosiaalisen median käyttötottumukset osana tapahtumaa ja sen representaatioita Kuopiorock-festivaalilla kesällä 2014
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tarkastelen tutkielmassani sitä, miten sosiaalinen media ja mobiilit medialaitteet ovat osa festivaalia ja antavat sen kävijöille mahdollisuuden kuratoida tapahtumaympäristöä eteenpäin omille yleisöilleen. Tutkielma ...
"Jos ei meidän viestit mene läpi niin ei kukaan tiedä meidän olemassaoloa" Kansalaisjärjestöjen viestintä muuttuneessa mediassa
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalinen media on muuttanut sekä yksilöiden että perinteisen median toimintatapoja. Viestinnän digitalisoituminen tarjoaa helppoja ja huokeita julkaisukeinoja, joiden voi olettaa kiinnostavan pienin resurssein mutta ...
"Lukija ei ole passiivinen alamainen" : kokemuksia naistenlehtien verkkoyhteisöjen merkityksestä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalisen median käytön yleistyminen on vaikuttanut myös naistenlehtiin. Verkkoon halutaan panostaa yhä enemmän ja luoda siellä lukijoille uusia verkkopalveluja. Yksi näistä sosiaalisen median kanavista ovat bloggaamiseen ...
"Pimeästä huoneesta on helpompi huudella". Yläkoululaisten näkemyksiä kiusaamisesta internetissä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli saada selville yläkouluikäisten näkemyksiä kiusaamisesta internetissä: miten, missä ja miksi verkossa kiusataan, mitä kiusaamisesta voi seurata ja miten siihen voi puuttua sekä miten se eroaa ...
Kansakunnan oma selfiekeppi? Poliittisen henkilöbrändin rakentuminen Twitterissä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Twitter julkisena palveluna mahdollistaa suoran viestinnän laajalle yleisölle. Poliittiselle henkilölle Twitter onkin hyvä väline vuorovaikutukseen kansalaisten kanssa, ja se edesauttaa oman brändin rakentamista. Twitterissä ...