• Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Haku 
  •   Trepo etusivu
  • Trepo
  • Haku
  •   Trepo etusivu
  • Trepo
  • Haku
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Haku

Näytä tarkemmat rajauksetPiilota tarkemmat rajaukset

Rajaukset

Käytä rajauksia tarkentaaksesi hakua.

Viitteet 1-10 / 18

  • Lajitteluvaihtoehdot:
  • Relevanssi
  • Nimeke (Ö-A)
  • Nimeke (A-Ö)
  • Julkaisuaika (nouseva)
  • Julkaisuaika (laskeva)
  • Syöttöaika (nouseva)
  • Syöttöaika (laskeva)
  • Tuloksia per sivu:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Linkki tiedostoon

Työssä uupuvat naiset ja masennus 

Rikala, Sanna (Tampere University Press, 2013)
Monografiaväitöskirja
Missä kulkee raja kuormittaviin työoloihin liittyvän uupumuksen ja yksilön sairaudeksi ymmärretyn masennuksen välillä? Miksi sairauslomien ja työkyvyttömyyden syynä nopeasti lisääntynyt masennus näyttäytyy erityisesti ...
Linkki tiedostoon

Kuinka tämän tuntisi omaksi maakseen - Suomalaisuuden kulttuurisia järjestyksiä 

Kivimäki, Sanna (Tampere University Press, 2012)
Väitöskirja
Suomalaiset ovat aina pohtineet Suomea ja suomalaisuutta paljon. Suomalaisuudella on voitu viitata moniin eri asioihin, kuten itsenäisyyspäivän paraateihin ja arkisiin itsestäänselvyyksiin, saunomiseen ja synkkämielisyyteen, ...
Linkki tiedostoon

Määräaikainen työ, vakituinen vanhemmuus. Sukupuolistuneet työurat, perheellistyminen ja vanhempien hoivaratkaisut 

Närvi, Johanna (Terveyden ja hyvinvoinnin laitosTampere University Press, 2014)
Monografiaväitöskirja
Tämän tutkimuksen kohteena on määräaikainen työ ja vanhemmuus pienten lasten äitien ja isien näkökulmasta. Suomessa syntyvyyden ylläpitäminen, äitien työllisyysasteen nostaminen sekä isien perhevapaiden käytön edistäminen ...
Linkki tiedostoon

Television elintarvikemainonta ja sukupuoli : Naiseuden ja mieheyden representaatiot 2010-luvun Suomessa 

Annala, Milla (Tampere University Press, 2018)
Monografiaväitöskirja
Mainontaan tavataan suhtautua kriittisesti ja esimerkiksi mainosten sukupuolikuvaukset herättävät kiinnostusta ja tunnereaktioita niin tutkijoissa kuin kuluttajissakin. Elintarvikemainontaan kohdistuu vielä aivan erityistä ...
Linkki tiedostoon

Sotilaat, työ ja perhe 

Otonkorpi-Lehtoranta, Katri (Tampere University Press, 2017)
Monografiaväitöskirja
Tässä tutkimuksessa tarkastelen sotilastyötä tekevien miesten palkkatyön ja perheen suhteita puolustusvoimien kahdessa yksikössä, Maavoimien esikunnassa ja Panssari-prikaatissa. Puolustusvoimat ja sotilastyö ovat työn ja ...
Linkki tiedostoon

LUOKITELTU SUKUPUOLI 

Kinnunen, Merja (Vastapaino, 2001)
Väitöskirja
Tasa-arvon ihanteista huolimatta Suomessa vallitsee naisten ja miesten palkkaero. Merja Kinnunen jäljittää palkkaeron pysyvyyttä tarkastelemalla luokituksia, joilla palkkaeroja on kuvattu tilastoissa. Hän osoittaa, että ...
Linkki tiedostoon

Äidit, isät ja ammattilaiset: sukupuoli, toisto ja muunnelmat asiantuntijoiden kirjoituksissa 

Vuori, Jaana (Tampere University Press, 2001)
Väitöskirja
Tutkimuksessa analysoidaan tapaa, jolla perheasiantuntijat hahmottavat vanhemmuuden teksteissään sukupuolistuneena toimintana, äitiytenä ja isyytenä. Tutkimuksen aineisto on suomalaisia tutkimuksia, oppikirjoja, opaskirjoja ...
Linkki tiedostoon

Faniuden aika - Kolme tapausta televisio-ohjelmien faniudesta vuosituhannen taitteen Suomessa 

Nikunen, Kaarina (Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Tutkimus käsittelee televisio-ohjelmiin liittyvää faniutta. Tarkastelun kohteena ovat erityisesti televisiosarja Xenaan, Ally McBealiin sekä tv-esiintyjä Marco Bjurströmiin liittyvät faniudet. Tutkimus luonteeltaan ...
Linkki tiedostoon

Vanhemmuus työpaikoilla 

Kivimäki, Riikka (Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Tutkimus käsittelee vanhemmuuden tilaa suomalaisessa työelämässä. Tarkastelu perustuu eri aineistojen pohjalta kirjoitettuihin viiteen artikkeliin, joiden pohjalta tarkastelen kolmea teemaa: vanhemmuuden ja työn ...
Linkki tiedostoon

Ruumiillisuus ja mainonta. Diagnoosi tv-mainonnan ruumiillisuusrepresentaatioista 

Sarpavaara, Harri (Tampere University Press, 2004)
Väitöskirja
Millaisia esityksiä televisiomainonta tuottaa ruumiillisuudesta? Miten tämä merkityksellistäminen tapahtuu? Millaista kuvaa mainoselokuvat rakentavat mieheydestä ja naiseudesta? Entä miten nautinto, kurinalaisuus, voima, ...
  • 1
  • 2
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Yhteydenotto | Tietosuoja
 

 

Selaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Rajaa hakua

Tiedekunta (2019 -)Yhteiskuntatieteiden tiedekunta - Faculty of Social Sciences (2)Tiedekunta (- 2018)Kasvatustieteiden tiedekunta - Faculty of Education (1)Lääketieteellinen tiedekunta - Faculty of Medicine (1)Viestinnän, median ja teatterin yksikkö - School of Communication, Media and Theatre (1)Yhteiskunta- ja kulttuuritieteiden yksikkö - School of Social Sciences and Humanities (2)Yhteiskuntatieteellinen tiedekunta - Faculty of Social Sciences (8)Yhteiskuntatieteiden tiedekunta - Faculty of Social Sciences (3)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAikuiskasvatus - Adult Education (1)Historian tohtoriohjelma - Doctoral Programme in History (1)Psykologian tutkinto-ohjelma - Degree Programme in Psychology (1)Sosiaalipsykologia - Social Psychology (2)Sosiaalityö - Social Work (1)Sosiologia - Sociology (6)Sukupuolentutkimus - Gender Studies (2)Tiedotusoppi - Journalism and Mass Communication (2)Työpsykologia ja -sosiologia - Psychology and sociology of work (1)Yhteiskuntatutkimuksen tohtoriohjelma - Doctoral Programme in Social Sciences (1)Kieli
fi (18)
JulkaisutyyppidoctoralThesis (17)masterThesis (1)Avainsanat
gender (18)
sukupuoli (17)vanhemmuus (3)age (2)agency (2)discourse analysis (2)diskurssianalyysi (2)family (2)heteroseksuaalisuus (2)heterosexuality (2)parenthood (2)perhe (2)toimijuus (2)työ (2)work (2)1800-luku (1)adolescents (1)advertising (1)age estimation (1)ajankäyttö (1)audience studies (1)burnout (1)calling (1)class (1)classifications (1)depression (1)elintarvikemainonta (1)embodiment (1)emotions (1)ethnicity (1)... Katso lisääJulkaisuvuosi2010 - 2019 (9)2001 - 2009 (9)
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Yhteydenotto | Tietosuoja