Haku
Viitteet 1-10 / 16
Lämmitysratkaisun luoma asiakasarvo taloyhtiölle
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Tämän työn tarkoituksena on selvittää kaukolämmöllä vuosikymmeniä lämminneiden asunto-osakeyhtiöiden osalta sitä, miksi taloyhtiöissä luovutaan kokonaan kaukolämmöstä ja siirrytään maalämpölämmitykseen tai päädytään ...
Ohjelmistorobotiikan hyödyntämisen luoma arvo toiminnanohjausjärjestelmän prosesseissa
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Prosessien automatisoinnin tarve kasvaa jatkuvasti monilla aloilla. Manuaalinen työ lisääntyy ja prosesseja täytyy kehittää, jotta organisaatio pysyy mukana kilpailussa. Prosessien automatisoiminen on strategisesti hyvä ...
Digitaalisen alustaliiketoimintamallin kehittäminen kenttäpalveluihin
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Useat palveluorganisaatiot toimivat ympäristössä, jossa asiakkaita palvellaan ylläpitämällä maantieteellisesti hajaantunutta infraa ja laitekantaa liikkuvan työvoiman avulla. Keskeisenä haasteena kenttäpalveluiden tarjoajilla ...
Jälkilaskennan kehittäminen valmistavan teollisuuden yrityksessä
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Diplomityön tarkoituksena on tutustua ja kehittää valmistavan teollisuuden yritykseen jälkilaskentaa hyödyntäen tietojohtamisen eri näkökulmia. Yrityksen pääasiallisena liiketoimena on projektiluontoisten asfalttiasemien ...
Pelastavatko suuraineistot maailman ilmastonmuutokselta? : Suuraineistojen käyttäminen ilmastonmuutoksen tutkimisessa - kirjallisuuskatsaus
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Diplomityö on kirjallisuuskatsaus, jossa käydään läpi 34 kpl alkuvuonna 2019 (tammikuu - kesäkuu) julkaistuja tutkimuksia liittyen avoimesti saatavilla olevien ns. suuraineistojen (big data) käyttämiseen ilmastonmuutoksen ...
Pilvipohjaisen toiminnanohjausjärjestelmän tuotannonohjauksen toiminnallisuuksien käyttöönotettavuuden parantaminen
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Toiminnanohjausjärjestelmät ovat organisaatioiden toiminnan tukipilareita toimialasta riippumatta. Niiden varaan rakentuu koko yrityksen toiminnanohjaus. Nykyaikaisilla pilvipohjaisilla toiminnanohjausjärjestelmillä ...
Tuottavuuden ja työhyvinvoinnin parantaminen asiakaspalvelutyössä
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Tuottavuuden parantaminen on ollut ihmisten mielenkiinnon kohteena jo pitkään. Tuottavuus on yrityksille kriittinen menestystekijä. Julkisille organisaatioille tuottavuuden parantaminen on ainoa keino selvitä organisaatiolle ...
Huoltopalvelun laadunhallinnan ja laatumittarien kehittäminen kiinteistöpalveluyrityksessä
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Tutkimuksen kohteena olevan kiinteistöpalveluyrityksen strategiana on erottautua kilpailijoistaan palvelun laadun avulla. Tutkimuksen tavoitteena onkin selvittää, millaisilla toimenpiteillä, mittareilla ja tunnusluvuilla ...
Ihmiskeskeisyyden ja palvelumuotoilumetodien hyödyntäminen ketterän ohjelmistoprojektin vaatimusmäärittelyssä
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Ketterät menetelmät ovat vakiinnuttaneet paikkaansa ohjelmistokehittäjien keskuudessa. Aihetta on tutkittu paljon, mutta tutkimuskentältä puuttuu kuitenkin oleellisesti konkreettiset keinot siitä, miten projektien ...
Teollisuusorganisaation kunnossapidon analytiikan kehittäminen
(2019)
Diplomityö
Diplomityö
Tutkimuksen kohteena oli teollisuusorganisaation kunnossapidon analytiikan kehittäminen. Tutkimuksen tutkimuskysymykseksi muodostui: ”Miten kehittää teollisuusorganisaation kunnossapitoa analytiikan ja teollisen internetin ...