Haku
Viitteet 1-5 / 5
Demola prosessin vaikuttavuus korkeakouluopiskelijoiden asiantuntijaosaamisen kehittymisen tukena
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tänä päivänä käydään runsaasti keskustelua korkeakoulutuksen tuottamasta osaamistasosta, jonka tulisi vastata työelämän vaatimuksiin. Erityisesti yliopisto-opintojen ja työelämän välillä nähdään kuilu, jonka yli siltoja ...
Asiantuntijuus tänään ja huomenna osaamisperustaisen opetussuunnitelman kehittämisen valossa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opetussuunnitelmatyössä mukana olevan yliopiston henki- lökunnan näkemyksiä opiskelijoiden asiantuntijuuden kehittymisestä sekä opetussuunnitelman ke- hittämisen lähitulevaisuudesta. ...
Tiimin ja johtajan vaikutus lastentarhanopettajan ammatti-identiteetin kehittymiseen työuran alussa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää lastentarhanopettajien käsityksiä ja kokemuksia siitä, miten tiimi ja päiväkodin johtaja voivat vaikuttaa lastentarhanopettajan ammatti-identiteetin kehittymiseen ensimmäisten ...
Kasvatustieteellisen yliopistokoulutuksen ja työelämän vaatimusten kohtaavuus työnantajien näkökulmasta
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kasvatustieteellisen yliopistokoulutuksen ja työelämän vaatimusten kohtaavuutta työnantajien näkökulmasta. Keskustelua työelämän ja yliopistokoulutuksen välisestä suhteesta on käyty ...
Millaista osaamista tarvitaan esiopetuksessa? Lastentarhanopettajien käsityksiä osaamisesta ja asiantuntijuudesta Tampereen esi- ja alkuopetuksen toimintamallissa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvailla ja analysoida lastentarhanopettajien käsityksiä osaamisesta sekä asiantuntijuudesta esi- ja alkuopetuksen toimintamallissa. Näiden käsitysten avulla kartoitin myös tämän hetkisiä ja ...