Haku
Viitteet 1-10 / 86
Higher Education Policies in the EU and in the People's Republic of China. A Comparative Approach
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
The aims and objectives of the study are to explore and analyse the principles of higher education policies in the EU and China. The purpose is two-fold. The first is to identify the similarities and differences between ...
Oppimisen ekologia, kasvatuksen ekologinen kestävyys
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjatutkimuksen kasvatustieteen valtavirrasta poikkeava näkökulma on ekologisen ajattelun yhdistäminen oppimisen ja kasvatuksen teorioihin ja käytäntöihin. Kasvatustiede perustuu yleensä antroposentriseen näkemykseen, ...
Learning through Cognitive and Collaborative Problem-Solving Processes in Technological Product Development
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan teknologista tuotekehitystyötä yksilöllisenä ja yhteistoiminnallisena ongelmanratkaisun ja oppimisen prosessina. Tiedon prosessoinnin teoria, tehokkaan toiminnan teoria sekä metakognitiivinen ...
Negotiating Interdiscursivity in a Problem-based Learning Tutorial Site. A Case Study of an International Business Programme
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tämä tapaustutkimus keskittyy tarkastelemaan, millaisia tutoriaalikeskustelukäytäntöjä neuvotellaan ongelmaperustaista oppimista (problem-based learning, PBL) opetussuunnitelmansa pedagogisena lähestymistapanaan soveltavassa ...
Uudella koulutuksella uudelle vuosituhannelle-Suomen 1990-luvun koulutuspolitiikka
(Opetusministeriö, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjassa tarkastellaan suomalaista 1990-luvun koulutuspolitiikkaa poliittisten dokumenttien analyysin ja 15 avainhenkilön haastattelujen kautta. Tutkimusmenetelmänä on aineiston laadullinen analyysi, jossa aineistosta ...
Opettajan ja oppilaan kohtaaminen koulusituaatiossa
(Tampere University Press, 2004)
Väitöskirja
Väitöskirja
Olen tutkinut viiden opettajan sekä kouluterveydenhoitajan ja koulukuraattorin käsityksiä oppimisen, kasvamisen ja kasvattamisen mahdollisuuksista koulun arjessa. Aineistona on ollut haastateltavien elämäkertatarinoita. ...
Työnjohtajasta tiimivalmentajaksi -Tapaustutkimus esimiehistä tiimien ohjaajina ja pedagogisina johtajina prosessiorganisaatiossa
(Tampere University Press, 2004)
Väitöskirja
Väitöskirja
Johtajien yhteistyö tärkeää prosessien kehittämisessä
Verkostoissa toimivien organisaatioiden esimiehet ovat avainasemassa kokonaisten prosessien kehittämisessä. Johtajien keskinäisen yhteistyön merkitys korostuu tuoreessa ...
Opettajien tunnenarratiivit ja niiden rakenneanalyysi - Musiikin ja matematiikan aineenopettajien opettajuus ja elämänkulku
(Tampere University Press, 2010)
Väitöskirja
Väitöskirja
Opettajan työhön ja tunteisiin kohdistuva tutkimus kuvaa opettajien tunteita, opettajien kokemuksia ja opettajuutta, joka rakentuu opettajahaastattelujen tunnepuheessa.
Musiikin ja matematiikan aineenopettajat puhuvat ...
Benchmarking ammatillisen aikuiskoulutuksen toiminnan kehittämisen välineenä
(Tampere University Press, 1999)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa on selvitetty, millaisia käsityksiä ja kokemuksia aikuiskoulutuskeskusten henkilöstöllä on benchmarking-toiminnasta. Benchmarking-tekijöiden lisäksi on mitattu benchmarking-toiminnalle yksilöllisiä ja ...
Naisopiskelijoiden teknologiasuuntautuminen luokanopettajankoulutuksessa
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Mitä tutkimusmenetelmää on käytetty ?
Tutkimus toteutettiin kokonaistutkimuksena, jossa kohderyhmänä oli kolmen peräkkäisen vuosikurssin (1997-2000) naisopiskelijat, jotka opiskelivat samansisältöiset teknologian opinnot ...