Haku
Viitteet 1-10 / 31
Sensitiivisen vuorovaikutuksen arviointi : Kasvattajien kokemuksia taitoportaista arviointivälineenä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia taitoportaista kehittävän arvioinnin menetelmänä Keravan varhaiskasvatuksessa ja kuinka työskentelyä on johdettu yksikkötasolla. Lisäksi ...
Yhtenäiskoulun arviointikulttuurin kehittäminen formatiivisen arvioinnin näkökulmasta: "Et arvioinnista jäis jotain semmosta, jonka kanssa voi kasvaa."
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella ja ymmärtää espoolaisen yhtenäiskoulun arviointikulttuuria formatiivisen arvioinnin ja siihen sisältyvän oppimiseen kannustavan palautteen näkökulmasta. Tutkielman kehitystehtävänä ...
Talouden arviointi yksityisessä ja julkisessa varhaiskasvatuksessa
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
"Ei voi oppia, jos ei yhtään niinku arvioi, reflektoi": Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisen toiminnan arvioinnista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa haluttiin selvittää varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisen toiminnan arvioinnista. Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten varhaiskasvatuksen opettajien pedagogisen toiminnan arviointi toteutuu ...
Tuen tarpeen arviointi ja tukitoimien toteuttaminen kaksivuotisessa esiopetuskokeilussa : Varhaiskasvatuksen erityisopettajien ajatuksia
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää varhaiskasvatuksen erityisopettajien näkemyksiä tuen tarpeisten lasten tuen tarpeen arviointiin ja tukitoimiin liittyen syksyllä 2021 alkaneessa kaksivuotisessa esiopetuskokeilussa. ...
Moninainen Move!: Kokemuksia Move!-mittausten roolista osana opettajien liikunnanopetukseen liittämiä arvoja sekä liikunnan opetussuunnitelmaa
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksessa tutkittiin liikuntaa opettavien opettajien kokemuksia valtakunnallisen fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmä Move!:n roolista liikunnan opetussuunnitelmassa. Kiinnostuneita oltiin myös siitä, ...
Suomi toisena kielenä ja kirjallisuus -oppimäärän arviointi opettajien käsityksissä
(Tampereen yliopisto, 2022)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden määrän kasvu näkyy kouluissa kielten moninaisuuden lisääntymisenä. Tämä on vaikuttanut myös suomi toisena kielenä ja kirjallisuus -opettajien työnkuvaan, erityisesti kielitaidon ...
"Työ opettaa, voisi sanoa" : Koulutus ja työelämä matematiikan aineenopettajien arviointiosaamisen rakentajina
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia kokemuksia matematiikan aineenopettajilla on koulutuksen tarjoamista valmiuksista matematiikan osaamisen arviointiin. Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten matematiikan ...
Oppimisvaikeuksien ennaltaehkäiseminen varhaiskasvatuksessa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Vaikka oppimisvaikeudet voidaan todeta vasta kouluiässä, niitä ennustavia tekijöitä voidaan havaita jo varhaislapsuudessa. Näin ollen oppimisvaikeuksien kouluoppimiselle aiheuttamaa haittaa on mahdollista varhaiskasvatuksessa ...
"Kukaan ei vastaa koska kukaan ei vastaa" : Opiskelijoiden suhtautuminen opintojaksopalautteen antamiseen
(2023)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tampereen yliopisto on sitoutunut seuraamaan sekä opetuksensa että nimissään tehtävän tutkimuksen laatua. Tutkimuksen laatua arvioidaan lähinnä ulkopuolisilla kansainvälisillä arvioinneilla, opetusta taas arvioidaan pitkälti ...