Haku
Viitteet 1-10 / 13
Koulurakennus ja hyvinvointi. Teoriaa ja käytännön kokemuksia peruskouluarkkitehtuurista
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Koulurakennus ja hyvinvointi
Perusopetuslaissa todetaan, että opetukseen osallistuvalla on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön. Mutta miten tämä määritellään ja miten se toteutuu?
Kaisa Nuikkisen väitöskirjassa ...
PBL-tutoriaali ja kollaboratiivinen tiedon tuottaminen
(Omakustanne, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjatutkimuksessani analysoin kollaboratiivista tiedon tuottamista ongelmaperustaisessa (Problem-Based Learning, PBL) tutoriaalikeskustelussa. Tutkimuskontekstina oli yliopistollinen lastentarhanopettajakoulutus ja ...
Ammatillisen kasvun edellytykset hallinto-organisaatiossa
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan kunnallisia palveluja suunnittelevien henkilöiden näkemyksiä työympäristönsä ammatillisen kasvun edellytyksistä 11 helsinkiläisessä virastossa.
Ammatillinen kasvu on jatkuva oppimisprosessi, ...
Koulutuksen laatu Viron tekniikan alan ammattikorkeakouluissa
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tässä tutkimuksessa pohditaan ammattikorkeakoulujen laatua ja laadunhallinta-menettelyjä sekä tarkastellaan duaalirakenteen mukaisen korkeakoulujärjestelmän soveltuvuutta osana Viron koulutusjärjestelmää.
Tavoitteena on ...
Boundaryless Work An Explorative Case Study on the Nature of Boundaries and Boundary Crossings in Rapidly Changing Research & Development Work
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Viimeaikaiset työelämän ilmiöt ja työn muuttunut luonne ovat herättäneet vilkasta keskustelua. Globaaleissa tietotyöhön painottuneissa organisaatioissa korostuvat ketteryys, joustavuus, nopea reagointi, itseohjautuvuus, ...
Osaamisen kehittämisen neljä tilaa. Osaamiskeskuksen interventio sosiaalityöhön
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Sosiaalialan osaamiskeskustoiminta käynnistyi Suomessa vuonna 2002 tarkoituksena tukea sosiaalialan asiantuntemusta ja palvelujen kehittämistä. Tutkimuksessa tarkastellaan osaamiskeskuksen lisäarvoa sosiaalitoimistojen ...
Mikä tekee rehtorista selviytyjän? Perusopetuksen rehtoreiden käsityksiä työssä selviytymisestään
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa kuvataan perusopetuksen rehtoreiden subjektiivisia käsityksiä työssä selviytymisestä. Tutkimus jakautuu Kordigin (1978) mallia soveltaen kahteen osaan. Sen ensimmäinen osa käsittelee tutkijan esiymmärryksen ...
Kotihoitotyön kehittäminen tiimityön avulla-toimintatutkimus kotipalvelun ja kotisairaanhoidon yhdistymisestä
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen tarkoituksena on kuvata tiimityön kehittymistä kotipalvelun ja kotisairaanhoidon yhdistyessä kotihoidoksi. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään, minkälaiseksi tiimityö kotihoidossa kehittyy kotipalvelun ja ...
Kutsu dialogisuuteen - Diskurssianalyyttinen tapaustutkimus kasvattajan ja lapsen haasteellisesta vuorovaikutuksesta päiväkodissa
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöstutkimukseni kohdistuu päiväkodin arjessa tapahtuviin, haasteellisiin kasvatuskohtaamisiin. Tutkimus lähti tarpeesta vastata varhaiskasvatuksen haasteisiin ja pedagogiikan kehittämiseen. Tutkimuksen tarkoituksena oli ...
Rehtorin eettinen johtaminen monikulttuurisessa koulussa. "Sen yhteisen hyvän löytäminen"
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkasteltiin rehtorin eettistä johtamista monikulttuurisessa koulussa. Taustaosuuden tutkimustehtävänä kuvattiin koulun johtamista, rehtorin professiota ja työnkuvaa etiikan näkökulmasta ja tarkasteltiin ...