Haku
Viitteet 1-9 / 9
"No se on sitä, että ne kaikki on samassa tilassa" - Inklusiivista toimintakulttuuria etsimässä
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen lähtökohtana oli tutkia inklusiivisen toimintakulttuurin toteuttamista kouluissa, selvittää minkälaista tukea oppilaille koulussa annetaan ja lisäksi löytää sellaisia tekijöitä joista muodostuu yllä mainittu ...
Inkluusio lapsen silmin
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen lähtökohtana oli kysymys, miten lapset kokevat inkluusion. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää oppilaiden ajatuksia, oletuksia, pelkoja ja toiveita inkluusioon liittyen. Koska inkluusio vaikuttaa väistämättä ...
Kolmiportaisesti tukea kaikille avoimessa koulussa
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Oppimisen ja koulunkäynnin tuki muuttui kolmiportaiseksi tukimalliksi 2011. Uudessa tukimallissa yleistä tukea seuraavat vahvemmat tukimuodot tehostettu ja erityinen tuki (Opetus- ja kulttuuriministeriö 2014). Tavoitteena ...
Erityisopettajan muuttuva työnkuva : "Ei olla enää näissä omissa poteroissa ammatillisesti"
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa on tarkoituksena selvittää, miten erityisopettajat käsitteellistävät inkluusiota. Tarkentavana kysymyksenä pohdimme erityisopettajien käsityksiä inkluusiosta heidän omassa työssään. Työ ...
Olipa kerran HOJKS. Opettajien kokemuksia erityisluokilta yleisopetukseen siirtyneiden oppilaiden opettamisessa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää aineenopettajien kokemuksia erityisluokilta tulleiden oppilaiden opettamisessa yleisopetuksen ryhmissä.
Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä ...
"Mä lähtisin siinä ehkä niinkin suurelle linjalle et se on lapsen oikeus" - Lasten osallisuus integroidussa erityisryhmässä
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää, millaista lasten osallisuus on päiväkodissa toimivan integroidun erityisryhmän arjen toiminnassa. Tutkimustehtävän avulla tutkittiin sitä, mitkä tekijät ovat olennainen osa lasten ...
Luokanopettajakoulutuksen antamat valmiudet toimia integroidun oppilaan opettajana
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on tarkastella luokanopettajakoulutuksen antamia valmiuksia toimia integroidun oppilaan opettajana. Tutkimus fokusoituu Tampereen yliopiston luokanopettajakoulutukseen ja sen antamiin valmiuksiin ...
ADHD-diagnosoidun oppilaan ja luokanopettajan välinen vuorovaikutus inklusiivisessa luokassa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisena ADHD-diagnosoidun oppilaan ja luokanopettajan välinen vuorovaikutus näyttäytyy inklusiivisessa luokassa. Tutkimuksessa etsittiin myös erilaisia keinoja, joita luokanopettaja ...
Vertaisoppiminen inklusiivisen luokan tukena
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen lähtökohtana oli Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (OPH 2014) korostama vuorovaikutuksen, yhteistyön ja yhdessä oppimisen sekä inklusiivisuuden merkitys oppimisessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli ...