Haku
Viitteet 1-7 / 7
Työssä oppiminen yksilön lähtökohtien ja oppimisympäristöjen välisenä vuorovaikutuksena
(Tampere University Press, 2006)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjatutkimuksen aiheena on työpaikalla ja työn yhteydessä tapahtuva työssä oppiminen. Vielä jonkin aikaa sitten työ ja oppiminen käsitettiin erilliseksi. Työllä tarkoitettiin toimintaa elannon hankkimiseksi, kun ...
Sopeutumattomien erityisluokkaopetus - konfliktisimulaattoriko?
(Tampere University Press, 2003)
Väitöskirja
Väitöskirja
Kysessä on etnografinen tapaustutkimus, jossa kuvataan ESY-opetukseen (aiemmin tarkkailuluokkaopetus) liittyviä arkipäivän tapahtumia ESY-opettajan näkökulmasta katsottuna. Siinä kuvataan oppilaita ja heidän perhetaustojaan ...
Hoitohenkilöstön ammatillinen kasvu hoitokulttuurissa
(Tampere University Press, 2004)
Väitöskirja
Väitöskirja
Terveydenhuollon organisaatioissa, kuten yleensä työelämässä, eletään voimakasta myllerrysten aikaa; muutokset ovat useimmiten nopeita, ennakoimattomia ja monikerroksisia. Haasteista selviäminen edellyttää organisaatioilta ...
Riemunkiljahduksia ja pettymyksen purkauksia : Lasten tunnevuorovaikutus alkuopetuksessa
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan lasten välistä tunnevuorovaikutusta alkuopetuksessa. Uudet Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPH 2014) huomioivat tunteiden vaikutukset oppimiseen, motivaatioon sekä yksilön ...
Tunnekasvatus alakoulun luokkatilanteissa
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaista tunnekasvatus on alakoulun luokkatilanteissa. Tutkimuksessa haluttiin tarkastella luokanopettajien tapoja toteuttaa tunnekasvatusta sekä tilanteita, joissa tunnekasvatusta ...
Varhaiskasvatuksen menetelmät sveitsiläisessä esiopetusryhmässä
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Monilukutaito ensimmäisellä luokalla : Kuvaus yhdestä luokasta
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitä monilukutaidon sisältöjä ensimmäisessä luokassa käsitellään. Lisäksi tavoitteena oli tuoda esille lapsinäkökulma, eli oppilaiden näkökulmaa moniluku-taidon sisältöihin. ...