Haku
Viitteet 1-10 / 12
Narratiivisuus musiikkikasvatuksessa. Tapaustutkimus musiikkileikkikoulupedagogiikasta
(Tampere University Press, 2014)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Tutkimuksen tavoitteena oli valottaa narratiivisuuden (kertomuksellisuuden) ilmenemistä musiikkikasvatuksessa. Tutkimus selvitti, miten ja millaisia narratiiveja käytettiin musiikkileikkikoulupedagogiikassa ja miten lapset ...
Varhaiskasvatuksen strategisen johtamisen rakentuminen ja menestymisen ennakoiminen johtamistyön tarinoiden valossa
(Tampere University Press, 2013)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Tutkimuksella haluttiin selvittää, miten kunnissa lasten päivähoitoa eli varhaiskasvatusta strategisesti johdetaan. Tutkimuksessa kävi ilmi, että harvassa kunnassa on laadittu toimialuekohtainen strategia. Tutkimustulokset ...
Viisi vuotta viisaampi? - Tarinoita nuorten musiikinopettajien kehityspoluilta
(Tampere University Press, 2012)
Väitöskirja
Väitöskirja
Stressiä? Väsymystä? Haistattelua? Millaista on nuoren opettajan arki? Muuttuuko arki kokemuksen karttuessa?
KL, musiikinopettaja Kati Airosmaan tutkimus kuvaa opettajan työn alkuvuosia kolmen musiikinopettajan kokemina. ...
Pitkä tie - Maahanmuuttajasta opettajaksi Suomeen
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Maahanmuuttajien kotoutumiseen liittyvät kysymykset ovat olleet viime aikoina näkyvästi esillä ajankohtaisessa keskustelussa. Yksi tärkeä pohdinnan aihe on, miten maahanmuuttajat työllistyvät Suomessa. Tämä näkökulma tulee ...
Generalistit työidentiteettiä etsimässä
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksessa tarkastellaan oppimiskokemusten kautta tapahtuvaa työidentiteetin kehittymistä kolmessa kontekstissa: korkeakoulutuksessa, siirtymävaiheessa työelämään ja työelämän alkuvaiheessa. Tutkimuksessa tarkastellaan ...
Koulu-uupumus lukiolaisten silmin : uupumuksen aiheuttajat, vaikutukset sekä sen helpottaminen ja ennaltaehkäisy
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli tuoda esiin lukion toisen vuoden opiskelijoiden ääni, heidän näkemyksensä ja kokemuksensa koulu-uupumuksesta. Minua kiinnosti selvittää, kuinka suuri osa yhden lukion toisen vuoden opiskelijoista ...
”Empatia, aito toisen hyväksyminen, arvostaminen, huumori, lämpö. Tän tyyppiset asiat, kyllä se näillä toimii ooppa sä missä hyvänsä. Eihän tää sinänsä oo vaikeeta jos tästä ei tee vaikeeta” Sosioemotionaalisten taitojen merkitys aikuiskouluttajan työssä
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää aikuiskouluttajien sosioemotionaalisia taitojen merkitystä ammatillisen identiteetin osana. Lisäksi tarkastelun kohteena oli mihin ja millä tavoin sosioemotionaalisia taitoja tarvitaan ...
Esi- ja alkuopetuksen nivelvaiheen opettajuus esi- ja alkuopettajien kertomana
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia ja kuvailla millaisena esi- ja alkuopettajat kertovat omaa opettajuuttaan ja mitkä tekijät nousevat esiin heidän kertomuksissaan opettajuuteen vaikuttavina asioina. Tutkimus ajoittuu ...
"Elämää Suomi-kuplan ulkopuolella" - vaihto-opiskelun motiiveja ja merkityksiä opiskelijoiden matkakertomusten perusteella
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Korkeakoulujen kansainvälinen opiskelijaliikkuvuus on lisääntynyt merkittävästi 2000-luvun aikana. Korkeakoulujen kansainvälistymisstrategia on määritellyt vaihto-opiskelun tavoitteet myös opiskelijalle. Nopeasti kasvava ...
Propositionaalisesta narratiiviseen tieto- ja oppimiskäsitykseen
(Tampere University Press, 2013)
- bookPart