Haku
Viitteet 1-10 / 45
Opettaja-aktivismi opettajankoulutuksen opetussuunnitelmissa
(2019)
- article
Kestävä ruokakasvatus alakoulussa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisena kokonaisuutena kasvattajat käsittävät kestävän ruokakasvatuksen, millaisia käytänteitä ja se sisältää ja minkälainen rooli kestävällä ruokakasvatuksella voi olla alakoulussa ...
Mullistaako laaja-alaisuus kouluopetuksen? Luokanopettajien käsityksiä laaja-alaisuudesta vuoden 2016 opetussuunnitelmassa
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Vuonna 2016 käyttöönotettu uusi opetussuunnitelma on herättänyt paljon keskustelua niin koulutuksen kentällä kuin valtakunnallisestikin. Suurelle yleisölle mieleenpainuvimmat muutokset lienevät opetussuunnitelmassa ilmenevät ...
Opetussuunnitelman monet tulkinnat : Eläytymismenetelmäkertomuksia kasvatustieteiden tiedekunnassa
(Tampere University Press, 2018)
- bookPart
Mullistaako laaja-alaisuus kouluopetuksen? : Luokanopettajien käsityksiä laaja-alaisuudesta vuoden 2016 opetussuunnitelmassa
(Tampere University Press, 2018)
- bookPart
Kriittinen diskurssianalyysi Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 sisältämistä legitimoinneista
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoitus on tehdä näkyväksi vuoden 2016 elokuussa voimaan tulleen Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 sisältämiä oikeuttamismekanismeja, legitimaatiota. Lisäksi tutkimuksen avulla ...
Peruskoulun ja perusopetuksen vuosien 1985, 1994 ja 2004 opetussuunnitelmien perusteet poliittisen opetussuunnitelman teksteinä
(Tampere University Press, 2011)
Väitöskirja
Väitöskirja
Opetussuunnitelmatutkimuksella on Suomessa pitkä perinne. Opetussuunnitelma ohjaa koulun toimintaa. Se rakennetaan yhteiskunnallisessa todellisuudessa ja siihen kulminoituu erilaiset yhteiskunnalliset ja poliittiset ...
Konstruktivistinen oppimiskäsitys opettajan pedagogisena työvälineenä alkuopetuksessa. Näkökulmia muutokseen
(Tampere University Press, 2011)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimus sai alkunsa, kun konstruktivistinen tiedonkäsitys vuoden 1994 opetussuunnitelmassa muutti oppilaan roolia tiedon omaksujasta tiedon prosessoijaksi. Samalla täyttyivät edellytykset opetuksen ja opetustapahtuman ...
Yrittäjyyskasvatus ammatillisen opettajankoulutuksen opetussuunnitelmassa - Tapaustutkimus HAMK Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa
(Tampere University Press, 2015)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Tämän tutkimuksen pääkysymys on, miten ammatillisten opettajaopiskelijoiden yrittäjyyskasvatusosaamista voidaan kehittää opetussuunnitelman avulla. Kysymys lähtee siitä olettamuksesta, että yrittäjyyskasvatuksen edistäminen ...