Haku
Viitteet 1-10 / 11
Learning through Cognitive and Collaborative Problem-Solving Processes in Technological Product Development
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan teknologista tuotekehitystyötä yksilöllisenä ja yhteistoiminnallisena ongelmanratkaisun ja oppimisen prosessina. Tiedon prosessoinnin teoria, tehokkaan toiminnan teoria sekä metakognitiivinen ...
Uudella koulutuksella uudelle vuosituhannelle-Suomen 1990-luvun koulutuspolitiikka
(Opetusministeriö, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjassa tarkastellaan suomalaista 1990-luvun koulutuspolitiikkaa poliittisten dokumenttien analyysin ja 15 avainhenkilön haastattelujen kautta. Tutkimusmenetelmänä on aineiston laadullinen analyysi, jossa aineistosta ...
Organisaation osaamisen strateginen hallinta
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Koska tulevaisuuden ennustaminen on mahdotonta, tulee yrityksen strategian perustua osaamiseen, jota voidaan hyödyntää joustavasti kilpailu- ja markkinatilanteiden muuttuessa. Tämän lisäksi organisaatiolla on oltava se ...
Yksin mutta yhdessä -Opettajat omaa työtä ja oppilaitoksen toimintaa kehittämässä
(Tampere University PressHämeen ammattikorkeakoulu, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen lähtökohtana on väite, jonka mukaan yhteisöllisyyden lisääntyessä yksilöllisyyden merkitys lisääntyy (Sahlberg 1996). Oppilaitos elää ja muuttuukin pääasiassa yksilöidensä kautta. Ympäristön odotukset korostavat ...
Opettajankoulutuksen arviointi- ja kehittämisdiskurssi koulutuspoliittisessa kontekstissa
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Korkeakoulujen arviointineuvosto toteutti yliopistollisen opettajankoulutuksen arvioinnin vuosina 19981999 ja niihin liittyvän seurannan vuosina 20002001. Arviointiin osallistui 11 yliopistoa ja niiden 32 yksikköä. ...
Puheen palat ja sanan salat esiopetuksessa. Fonologisen tietoisuuden yhteys alkavaan lukutaitoon
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen innoittajina ovat olleet lapset ja ihana näky: "lukeva lapsi istuu sohvan laidalla hän kannattaa kirjaa sylissään hänen katseensa liukuu riviä, riviltä riville" (Aronpuro 1986). Lukutaidon saavuttaminen on ...
Aikuisopettajan identiteetti: Yksinäisestä sankariopettajasta tiimiytyneeseen yrittäjään?
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Jyrki Jokisen väitöskirjassa on tarkasteltu aikuisopettajan identiteettiä ja sen muuttumista koulutuspoliittisen ja oppilaitosten tehtävien muutoksen kontekstissa. Kohdeorganisaatiot olivat aikuiskóulutuskeskus, aikuislukio ...
Ammatillinen opettajuus vuonna 2010: toisen asteen ammatillisen koulutuksen opettajan työn muutokset vuoteen 2010 mennessä
(Hämeen ammattikorkeakoulu, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Ammatillinen koulutus ja ammatillisten opettajien työ on vuosien varrella kokenut suuria muutoksia ja muutosvauhti vain kiihtyy. Millaista ammatillista koulutusta edellytetään vuonna 2010 ja millaista on silloin opettajan ...
TEATTERIHARRASTUKSEN MERKITYS - Teatteriharrastusmotiivit ja taiteellinen oppiminen teatteriesityksen valmistusprosessissa
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Teatterin- ja draamantutkimus on hyvä esimerkki tieteen alalajista, jonka tutkimus voi ongelmakeskeisesti mutta ennakkoluulottomasti ylittää perinteisen tieteiden rajan. Voidaankin puhua teatteritaiteen tutkimuksen lisäksi ...
Strategia-ajattelu ja strateginen johtaminen ammattikorkeakoulussa: tapaustutkimus Kymenlaakson ammattikorkeakoulusta
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Maamme ammattikorkeakouluverkko rakennettiin 1990-luvulla pääosin oppilaitosfuusioiden kautta. Tämän tutkimuksen tarkoitus tiivistyy kolmeen tutkimustehtävään:
(1) miten valtioneuvoston velvoitteesta yhteen liitettyjen ...