Haku
Viitteet 1-5 / 5
Oppilasyksilön konstruktio valtakunnallisissa opetussuunitelmissa
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millainen oppilasyksilön konstruktio alakoulun valtakunnallisissa opetussuunnitelmissa on eri aikoina ollut. Tarkastelun kohteeksi rajattiin alakoulun opetussuunnitelmakomitean ...
Kokonainen käsityö peruskoulun oppimateriaaleissa
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli syventyä kolmeen peruskoulussa käytössä olevaan, 2000-luvulla ilmestyneeseen käsityön oppimateriaaliin ja tutkia, miten kokonainen käsityö oppimateriaaleissa näkyy. Lisäksi tutkimuksessa oli ...
Otos iloa : valokuvaten kohti lapsille iloa tuottavaa oppimisympäristöä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksessa selvitettiin, mitkä asiat peruskoulun oppimisympäristöissä tuottavat iloa eri-ikäisille, eri sukupuolta oleville, opintomenestykseltään erilaisille, ja eri paikoissa sijaitsevissa ja erikokoisissa kouluissa ...
Mitä luokanopettajat voivat oppia lastentarhanopettajilta? Analyysi musiikin merkityksestä, käytöstä ja toimijuudesta
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, millaisia erilaisia merkityksiä lastentarhanopettajat ja luokanopettajat antavat musiikille lapsen kehityksen ja kasvun mahdollistajana. Tutkimuksella ei ole tarkoitus antaa ...
"Keinuminen on mahdotonta, jos toinen on ihan tyhmä" Lastenkirjallisuuden synnyttämät filosofiset pohdinnat lapsen sosiaalisen kasvun tukena
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mikä sija lastenkirjallisuudella on lapsen sosiaalisten taitojen kehittymisen tukemisessa tilanteessa, jossa lukemiskokemuksen pohjalta syntyneisiin filosofisiin pohdintoihin ja ...