Haku
Viitteet 1-6 / 6
Matemaattisten valmiuksien tukeminen esiopetuksessa - pienryhmä kielentämisen mahdollistajana
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli syventyä lasten matemaattisten valmiuksien tukemiseen esiopetusvuoden aikana. Tutkimus toteutettiin Pirkanmaalla syksyn 2014 ja kevään 2015 aikana kahdessa esiopetusryhmässä. Tutkimukseen ...
Pienryhmätoiminta opetuksen yksilöllistämisen menetelmänä joustavassa esi- ja alkuopetuksessa
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan joustavaan esi- ja alkuopetukseen liittyvää pienryhmätoimintaa opetuksen yksilöllistämisen menetelmänä. Kyseessä on etnografiaa hyödyntävä tapaustutkimus, joka toteutettiin Tampereella ...
Kaksikielisyyden tukeminen esiopetuksessa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella lapsen kasvamista kaksikieliseksi ja esiopetusikäisen lapsen saamaa kielellistä tukea esiopetusvuoden aikana. Tutkimus on laadullinen tapaustutkimus, joka toteutettiin etelä-suomalaisessa ...
Millaista osaamista tarvitaan esiopetuksessa? Lastentarhanopettajien käsityksiä osaamisesta ja asiantuntijuudesta Tampereen esi- ja alkuopetuksen toimintamallissa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvailla ja analysoida lastentarhanopettajien käsityksiä osaamisesta sekä asiantuntijuudesta esi- ja alkuopetuksen toimintamallissa. Näiden käsitysten avulla kartoitin myös tämän hetkisiä ja ...
"Kaikille hyväks, mutta jollekin erityisesti" : yleinen tuki esiopetuksessa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten esiopetuksessa työskentelevät lastentarhanopettajat tukevat lasten oppimista yleisen tuen portaalla. Lähtökohtana oli kartoittaa lastentarhanopettajien kokemuksia ja näkemyksiä ...
Esiopettajan pedagoginen ajattelu : oppimiskäsityksistä käytäntöön
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli saada tietoa esiopettajan pedagogisesta ajattelusta ja sen tiedostamisesta. Lisäksi tutkimuksessa kartoitettiin esiopettajien oppimiskäsityksiä, jotka ovat pedagogiikan taustalla. Tutkimuskohteena ...