Haku
Viitteet 1-8 / 8
Higher Education Policies in the EU and in the People's Republic of China. A Comparative Approach
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
The aims and objectives of the study are to explore and analyse the principles of higher education policies in the EU and China. The purpose is two-fold. The first is to identify the similarities and differences between ...
Learning through Cognitive and Collaborative Problem-Solving Processes in Technological Product Development
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan teknologista tuotekehitystyötä yksilöllisenä ja yhteistoiminnallisena ongelmanratkaisun ja oppimisen prosessina. Tiedon prosessoinnin teoria, tehokkaan toiminnan teoria sekä metakognitiivinen ...
Negotiating Interdiscursivity in a Problem-based Learning Tutorial Site. A Case Study of an International Business Programme
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tämä tapaustutkimus keskittyy tarkastelemaan, millaisia tutoriaalikeskustelukäytäntöjä neuvotellaan ongelmaperustaista oppimista (problem-based learning, PBL) opetussuunnitelmansa pedagogisena lähestymistapanaan soveltavassa ...
Determinants of Military Adjustment and Attrition During Finnish Conscript Service
(Tampere University PressMaanpuolustuskorkeakoulu, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
Karvaasta pettymyksestä kasvattavaan kokemukseen varusmiesten sopeutumisen syyt ja seuraukset
Varusmiespalvelus synnyttää vahvoja tunteita. Palvelus tapahtuu elämän käännekohdassa, jossa keskiasteen opinnot ovat takana ...
Assessing motivation and the use of learning strategies by secondary students in three international schools
(Tampere University Press, 2003)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen tarkoituksena on kuvata lukiolaisten itsesäätelyä, oppimistrategioiden käyttöä ja heidän motivationaalisia orientaatiota ja tahdonalaisia itsesäätelyjärjestelmiä.
Tutkimukseen on osallistunut 198 lukiolaista ...
Decentralisation policy in Cambodia: exploring community participation in the education sector
(Tampere University Press, 2007)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tämä tutkimus erittelee yhteisöjen osallistumisen ominaispiirteitä Kambod an maaseutu kouluissa. Tutkimus tarkastelee hallinnon hajauttamisen, joka koulutuksen osalta on toteutettu pääasiassa kahden ohjelman; koulujen ...
Modeling of Professional Growth and Learning: Bayesian approach
(Tampere University Press, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
Kasvatustieteen empiiriset numeeriset aineistot eivät aina täytä frekventististen parametristen menetelmien (esim. tulomomenttikorrelaatio, t-testi, varianssianalyysi, erottelu- ja faktorianalyysi) asettamia oletuksia. ...
Teaching Under Siege: Beyond the Traditional Curriculum Studies and/or Didaktik Split
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimus liittyy kahden kansainvälisesti merkittävimmän opetussuunnitelmatyötä ohjanneen ajattelumallin, amerikkalaisen (curriculum studies) ja saksalaisen (Didaktik), kriittiseen tarkasteluun. Näiden kahden tradition ...