Haku
Viitteet 1-10 / 19
Higher Education Policies in the EU and in the People's Republic of China. A Comparative Approach
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
The aims and objectives of the study are to explore and analyse the principles of higher education policies in the EU and China. The purpose is two-fold. The first is to identify the similarities and differences between ...
Magnetic Metal - Toward a Model for Satisfaction of Education and Career in Vocational Upper Secondary Education and Training of Machinery and Metal Technology in the Lahti Region
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Ammattien ja ammatillisen peruskoulutuksen vetovoimaisuus on keskeinen kehittämiskohde sekä alueellisissa, kansallisissa että kansainvälisissä toimenpideohjelmissa. Ammattitaitoisen työvoiman tarve kohdistuu tietyille ...
Learning through Cognitive and Collaborative Problem-Solving Processes in Technological Product Development
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan teknologista tuotekehitystyötä yksilöllisenä ja yhteistoiminnallisena ongelmanratkaisun ja oppimisen prosessina. Tiedon prosessoinnin teoria, tehokkaan toiminnan teoria sekä metakognitiivinen ...
Negotiating Interdiscursivity in a Problem-based Learning Tutorial Site. A Case Study of an International Business Programme
(Tampere University Press, 2005)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tämä tapaustutkimus keskittyy tarkastelemaan, millaisia tutoriaalikeskustelukäytäntöjä neuvotellaan ongelmaperustaista oppimista (problem-based learning, PBL) opetussuunnitelmansa pedagogisena lähestymistapanaan soveltavassa ...
Learning practical skills in a virtual environment - a pedagogical model for simulator-based harvester operator training
(Tampere University Press, 2007)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää millä tavoin hakkuukonesimulaattorin avulla opitaan, millä tavalla opettajan tulisi toimia ja millä tavoin opetus tulisi suunnitella ja järjestää, jotta oppiminen olisi tehokasta.
Ha ...
Motivated and Self-Regulated Learning of Adult Learners in a Collective Online Environment
(Tampere University Press, 2006)
Väitöskirja
Väitöskirja
Opiskelussa menestymisen kannalta tärkeimpiä elementtejä ovat perinteisen ajattelun mukaan opiskelijan oma innostus ja motivaatio sekä tämän käyttämät opiskelumenetelmät. Viime vuosina on sekä koulutuksessa että työelämässä ...
Dynamic Dialogue in Learning and Teaching - Towards Transformation in Vocational Teacher Education
(Tampere University Press, 2006)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan aikuisten toista tai kolmatta ammattipätevyyttä tavoittelevien ammatillisten opettajaopiskelijoiden kokemuksia koulutuksen aikana heidän itsensä kuvailemina, reflektoimina ja tulkitsemina. ...
Adult Learners' Learning in a University Setting: A Phenomenographic Study
(Tampere University Press, 2007)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan aikuisoppijoiden oppimista yliopistossa. Tutkimuksen tavoitteena on sekä yliopistossa tapahtuvan aikuisoppimisen että sen tutkimusmenetelmien kehittäminen. Kehittämisintressin lisäksi tavoitteena ...
Determinants of Military Adjustment and Attrition During Finnish Conscript Service
(Tampere University PressMaanpuolustuskorkeakoulu, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
Karvaasta pettymyksestä kasvattavaan kokemukseen varusmiesten sopeutumisen syyt ja seuraukset
Varusmiespalvelus synnyttää vahvoja tunteita. Palvelus tapahtuu elämän käännekohdassa, jossa keskiasteen opinnot ovat takana ...
Teachers' Intelligent Networks. Study on Relationship-based Professional Development supported by Collaborative Learning Technologies
(Tampere University Press, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
Sosiaalisilla verkostoilla merkitystä opettajien tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön omaksumiseen
Essi Ryymin selvittää väitöskirjassaan opettajayhteisön sisäisiä tietämyksen jakamisen verkostoja, jotka liittyvät ...