Haku
Viitteet 1-10 / 22
Toimintakulttuurin hiljaisen tiedon vaikutukset ammatillisen identiteetin muotoutumiseen : tapaustutkimus varhaiskasvatuksesta
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän laadullisen tapaustutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka päiväkodin toimintakulttuurin sisältämä hiljainen tieto vaikuttaa vastavalmistuneiden varhaiskasvatuksen opettajien ammatilliseen identiteettiin. ...
Työpareittain työskentelevien päiväkodin johtajien kokemus työhyvinvoinnista
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä laadullinen tutkimus tarkasteli päiväkodin johtajien kokemusta työhyvinvoinnista ja erityisesti sitä, millainen merkitys työpareittain työskentelyllä on johtajien työhyvinvoinnin kokemuksissa. Johtajien työhyvinvointia ...
Rentolamenetelmän ytimessä: Lapsen levontarpeen mukainen tilajako päiväkodin lepohetkimenetelmänä
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielman tavoitteena oli koostaa tietoa päiväkodin kaksijakoisesta lepohetkimenetelmästä, rentolamenetelmästä, jossa järjestetään erilliset lepohetket lepääville lapsille ja päiväunia nukkuville lapsille. ...
Jaettu johtajuus varhaiskasvatuksessa : Apulaisesimiesmallille annetut merkitykset ja kokemukset tehtävästä
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää, millaisia kokemuksia apulaisesimiehillä on tehtävästään ja millaisia merkityksiä jaetulle johtajuudelle annetaan Tampereen kaupungin varhaiskasvatuksen johtamisjärjestelmässä. ...
Päiväkodin johtajien työhyvinvointi Koronakevään 2020 aikana
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tavoite oli kerätä tietoa päiväkotien johtajien työhyvinvoinnista. Tutkimus tehtiin keväällä 2020, jolloin Koronaepidemia alkoi Suomessa. Korona-ajan työhyvinvoinnista kehittyi tutkimuksen yksi pääkysymyksistä. ...
Päiväkodin johtajat varhaiskasvatuksen muutosten implementoijina
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Varhaiskasvatuksessa on tapahtunut paljon muutoksia pedagogisissa käsityksissä, lainsäädännössä sekä käytännöissä vuosien 2015-2019 välillä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää päiväkodin johtajien käsityksiä ...
Ihminen ihmisenä: Eri kieli- ja kulttuuritaustaisten vanhempien ja varhaiskasvatuksen työntekijöiden kokemuksia kulttuurien välisestä yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkielman tarkoitus oli selvittää eri kieli- ja kulttuuritaustaisten vanhempien ja varhaiskasvatuksen työntekijöiden kokemuksia kulttuurien välisestä yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kielen roolia tässä ...
Varhaiskasvatuksen opettajien mentalisaatioon perustuva reflektiivinen kyky alle kolmevuotiaiden lasten haastavien tunneilmaisujen aikana
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia varhaiskasvatuksen arjessa tapahtuvaa opettajien ja alle kolmevuotiaiden lasten välistä vuorovaikutusta lasten haastavien tunneilmaisujen aikana. Opettajien ja lasten välistä vuorovaikutusta ...
Kiinalaisen varhaiskasvatushenkilöstön käsityksiä oppimisesta ja opettamisesta: kansainvälisen koulutusyhteistyön kehittämismahdollisuuksia
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kiinalaisen varhaiskasvatushenkilöstön oppimiskäsityksiä ja niihin liittyviä opetuskäytäntöjä pienten lasten kasvatuksessa. Teoreettinen viitekehys perustuu behavioristiseen ja ...