Haku
Viitteet 1-10 / 51
Varhaiskasvatuksen opettajien ajatuksia S2-lasten huoltajien kanssa tehtävästä yhteistyöstä ja jokapäiväisestä kanssakäymisestä
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on saada tarkempaa ymmärrystä varhaiskasvatuksen opettajien ja S2-lasten huoltajien välisestä yhteistyöstä ja jokapäiväisestä kanssakäymisestä. Päätehtävänä on kuvata, millaisia kokemuksia ...
Varhaiskasvatuksen opettajien musiikillinen minäpystyvyys : kokemuksia varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteiden sekä taustalla vaikuttavien ilmiöiden näkökulmasta
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kasvatustieteen kandidaatintutkielmassa selvitettiin varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia heidän musiikillisen minäpystyvyytensä vaikutuksista varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteiden toteutumiseen sekä niitä ...
Psyykkisesti oireileva lapsi varhaiskasvatuksessa: Varhaiskasvatuksen ammattilaisten kertomuksia
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Lapsen psyykkisen oireilun varhainen tunnistaminen ja tukeminen on tärkeää. Mitä varhaisemmassa vaiheessa psyykkisten häiriöiden hoito aloitetaan, sitä tehokkaampaa se on. Varhaiskasvatus on paikka, jossa lapsen varhaiset ...
Varhaiskasvatuksen opettajien mahdollisuudet järjestää ohjattua liikuntaa päiväkodissa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen opettajien mahdollisuuksia järjestää ohjattua liikuntaa päiväkodissa. Siinä kartoitettiin ohjattua liikuntaa edistäviä ja hankaloittavia tekijöitä sekä ...
Maahanmuuttajataustaisen lapsen identiteetin rakentuminen vertaisvuorovaikutuksessa varhaiskasvatuksessa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää vertaisvuorovaikutuksen merkitystä maahanmuuttajataustaisen lapsen identiteetin rakentumiseen varhaiskasvatuksessa. Pyrkimyksenä on saada selville, miten maahanmuuttajataustaiset ...
Ympäristötaiteen toteuttaminen esiopetusryhmän kanssa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää, miten ympäristötaidetta voidaan toteuttaa esiopetusryhmässä lasten kanssa. Aihetta on aiemmin tutkittu erityisesti Suomessa varhaiskasvatuksen yhteydessä niukasti. Aiheen ...
Lasten matemaattiset valmiudet päiväkodissa ja perhepäivähoidossa ennen siirtymää esiopetukseen: Miten matemaattisia valmiuksia voidaan tukea varhaiskasvatuksen henkilöstön näkökulmasta?
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella varhaiskasvatuksen henkilöstön näkökulmasta lasten matemaattisia valmiuksia siirtymässä päiväkodista ja perhepäivähoidosta esiopetukseen. Aihetta tarkasteltiin pedagogisen ...
Metsäpäiväkodin pedagogiikka : Kasvattajien käsityksiä pedagogiikasta luonnossa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia käsityksiä metsäpäiväkodin työntekijöillä on metsäpäiväkodin pedagogiikasta. Tutkimuksessa selvitettiin, miten metsäpäiväkodin pedagogiikkaa näyttäytyi työntekijöille ...
”Musiikki on vissiin aika jees” : Käsityksiä varhaiskasvatuksen koulutukseen sisältyvistä musiikin opinnoista Tampereen yliopiston varhaiskasvatuksen toisen vuoden opiskelijoiden näkökulmasta
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkielman tarkoituksena oli kartoittaa Tampereen yliopiston toisen vuoden varhaiskasvatuksen opiskelijoiden käsityksiä koulutukseen sisältyvistä, kahden opintojakson, musiikin opinnoista. Tutkielmassa selvitettiin ...
Ammattilaissukupolvet ja pedagogiikan painotukset varhaiskasvatuksessa : Katsaus vuosien 1973–2020 ohjaaviin asiakirjoihin
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Institutionaalisen kasvatuksen historia Suomessa juontaa juurensa 1890-luvun loppuun, Sörnäisten Kansanlastentarhaan. Tämän jälkeen varhaiskasvatuksen historia on kokenut erinäisiä muutoksia, keskeisimpänä vuoden 1973 ...