Haku
Viitteet 1-10 / 20
Subjektiivisuus rekrytointihaastattelussa : Rekrytoijien kertomuksia vuorovaikutuksesta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä pro gradu -tutkielma koostuu tutkimusartikkelista, joka on hyväksytty vertaisarviointiin kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan ohjeiden mukaisesti. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella rekrytoijien ...
”Oikeus olla mukana” : Esiopettajien kokemuksia aistivammaisen lapsen opettamisesta
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
"Jokainen haluaa tuntea kuuluvansa johonkin" : Kahdeksasluokkalaisten oppilaiden käsityksiä osallisuudesta koulussa ja kouluyhteisöön kuulumisesta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Osallisuus vaikuttaa nuorten kouluviihtyvyyteen. Osallisuus käsitteenä on kuitenkin monitulkintainen, eikä sille ole kirjallisuudessa yhtä ja jaettua määritelmää. Osallisuudella voidaan nähdä olevan poliittisia ja sosiaalisia ...
”Todellisuus on aina itse kohdattava”: Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä työelämästä eläytymismenetelmän keinoin
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia kvalitatiivisin menetelmin sitä, mitkä tekijät vaikuttavat valmistumisen kynnyksellä olevien luokanopettajaopiskelijoiden mukaan luokanopettajan ensimmäisen työvuoden koettuun onnistumiseen ...
Tunteet opettajan työtä ohjaamassa: Opettajien käsityksiä erilaisia tunteita herättävistä oppilaista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaiset oppilaat herättävät opettajissa miellyttäviä tai epämiellyttäviä tunteita sekä millaista toimintaa tunteisiin liittyy. Aiempien tutkimusten perusteella erityisesti kielteiset ...
Kiusaamiseen puuttuminen: Valmistuvien luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä onnistuneesta ja epäonnistuneesta kiusaamiseen puuttumisesta
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää mistä tekijöistä onnistunut tai epäonnistunut kiusaamistilanteeseen puuttuminen koostuu. Tätä tutkimustehtävää tarkasteltiin kahden alakysymyksen avulla: ”Mitkä tekijät valmistuvien ...
Luokanopettajaopiskelijoiden näkemyksiä suomi toisena kielenä -oppilaiden opettamisesta
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkielmassa tutkitaan sitä, minkälaisia näkemyksiä luokanopettajaopiskelijoilla on suomi toisena kielenä -oppilaiden opettamisesta. Suomen jokaisessa maakunnassa opiskelee S2-oppilaita vuosiluokilla 1-6. Vuosina ...
Itseohjautuvuuden merkityksiä etsimässä : Oppilaanohjaus 9. luokkalaisten ja heidän opinto-ohjaajiensa kuvauksissa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää yhdeksäsluokkalaisten sekä heidän opinto-ohjaajiensa käsityksiä oppilaanohjauksesta ja sitä, miten itseohjautuvuus nousee esiin kuvauksissa oppilaanohjauksesta. Itseohjautuvuuden ...
”Rekrytoijan toimikenttä on hyvin vapaa ja tilanteissa nopeasti muuttuva” : rekrytoijien näkemyksiä muodollisen rekrytointikoulutuksen kehittämisen tarpeesta ammattitaidon näkökulmasta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielman tarkoituksena oli selvittää ammattitaidon näkökulmasta, millaisia ovat rekrytointialalla työskentelevien henkilöiden näkemykset muodollisen rekrytointikoulutuksen kehittämisen tarpeesta. Rekrytoinnissa tarvittava ...