Haku
Viitteet 1-10 / 10
Saako koskettaa? : Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä kosketuksesta opettajan vuorovaikutuskeinona
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Koskettaminen on tärkeä osa ihmisten välistä kanssakäymistä. Koulumaailmassa koskettaminen nousee esille mediassa usein väärinkäytösten yhteyksissä jättäen varjoon kosketuksen myönteiset ja eheyttävät vaikutukset. Aiempien ...
Opettajan tunne- ja vuorovaikutustaidot ohjauksen, eriyttämisen ja tuen työkaluina yksilön huomioivassa liikunnan opetuksessa
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Perusopetuksessa liikunnan oppiaineen opettamisesta vastaava opettaja toimii liikuntaa opettaessaan useiden haasteiden äärellä, jotka vaativat opettajalta monipuolista liikuntakasvatuksellista osaamista. Oppiaineen ...
Korkeakouluopettajien näkemyksiä vuorovaikutuksesta opiskelijoiden kanssa etäopetuksen aikana
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia näkemyksiä Tampereen yliopiston opetushenkilöstöllä on vuorovaikutuksesta opiskelijoiden kanssa etäopetuksen aikana. Tutkimuksessa keskityttiin tarkastelemaan sitä, ...
"Ei oltu läsnä": luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia vuorovaikutuksesta etä- ja lähiopetusharjoitteluissa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten luokanopettajaopiskelijat kokevat vuorovaikutuksen heidän ja oppilaiden välillä etä- ja lähiopetusharjoitteluissa. Tavoite on tutkia, koetaanko vuorovaikutuksessa olevan ...
"Oli se tosi raskasta" : Luokanopettajien kokemuksia vuorovaikutuksesta haastavasti käyttäytyvien oppilaiden kanssa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Aikaisemmat tutkimukset ovat osoittaneet, että luokanopettajien kokemuksia haastavista vuorovaikutustilanteista ei ole tutkittu vieläkään tarpeeksi. Koulutuksen puute alalla on johtanut siihen, että tilanteet ovat monelle ...
"Ajattelun apukäsi" tunne– ja vuorovaikutustaitojen opettamisen tukena
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksessa tarkastellaan Solfrid Raknesin vuonna 2017 kirjoittamaa ”Ajattelun apukäsi” –kirjaa. ”Ajattelun apukäsi” –kirja on kouluikäisten lasten kanssa toimiville aikuisille suunnattu materiaali ja se on tarkoitettu ...
Luokanopettajien kokemuksia haastavista vuorovaikutustilanteista oppilaiden kanssa
(2023)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tässä opinnäytetyössä on tutkittu luokanopettajien kokemuksia heidän ja oppilaiden välisistä haastavista vuorovaikutustilanteista. Tutkimuksessa tutkittiin millaiset vuorovaikutustilanteet luokanopettajat kokevat ...
Spontaania vuorovaikutusta kohti: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus alakoulun opettajan tavoista tukea autismikirjon oppilaan vuorovaikutusta
(2023)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän systemaattisen kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena oli selvittää, millä tavoin alakoulun opettaja voi tukea autismikirjon oppilaan vuorovaikutusta sekä opettajan että toisten oppilaiden kanssa. Autismin kirjo on ...