Haku
Viitteet 1-7 / 7
Kuka voi jyrähtää?: Ekspressiivisen ilmaisun jyrähtää käyttäminen mediassa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkielmani tavoitteena on tutkia, miten ekspressiivistä ilmaisua jyrähtää käytetään mediassa. Tutkielman aiheen innoitti mediassa levinnyt ilmiö, jossa verbi jyrähtää assosioituu ja henkilöityy vahvasti jääkiekkovaikuttaja ...
Kehopositiivisuus ja läskiaktivismi : Sisällönanalyysi suomalaisen kehopositiivisuuden suhteesta läskiaktivismiin Instagramissa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kandidaatintutkielman tarkoituksena oli tarkastella tämän hetken suomalaisen kehopositiivisuusliikkeen suhdetta läskiaktivismiin Instagramissa. Läskiaktivismi on 60-luvulla syntynyt ihmisoikeusliike, jonka tarkoituksena ...
Raju riita riskeistä! Näennäinen tasapuolisuus Iltalehden, Ylen ja Helsingin Sanomien HPV-rokoteuutisoinnissa 2013-2014
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Selvitän tässä laadullisessa sisällönanalyysissa, miten HPV-rokotteesta lokakuussa 2013 sosiaalisessa mediassa ja uutismediassa noussut kohu vaikutti rokotteesta uutisointiin kolmessa valtamediassa kahden vuoden aikana. ...
"Mennään juomaan viinii Wieniin!" : Pertti Kurikan Nimipäivät ja vammaisuuden kuvaamisen tavat mediassa euroviisu-keväänä 2015
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkielman aihe on vammaisuuden representaatiot suomalaisessa mediassa. Tutkimuksen ideana on selvittää, miten journalismissa kuvataan erilaisuutta, eli tässä tapauksessa vammaisuutta. Tutkimuksen kiinnostuksen ...
Maininnan arvoista/ Värd att nämna. Suomenruotsalaisuuden esittäminen Aamulehdessä.
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkin pro gradu -tutkielmassani, miten suomenruotsalaisuutta esitetään Aamulehdessä. Aineistos-sani ovat Aamulehden vuoden 2014 jutut, joissa viitataan suomenruotsalaisuuteen tai ruotsinkielisyyteen. Aineistoon kuuluu 94 ...
Katujengi-ilmiön mediakuvasto suomalaisessa mediassa: Nuorten representaatiot journalistisissa videosisällöissä
(2024)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkin kandidaatintutkielmassani millaista mediakuvastoa Yleisradio ja MTV ovat luoneet uutisoidessaan katujengi-ilmiöstä sekä millaisia representaatioita ne ovat luoneet nuorista. Katujengi-ilmiö nousi median otsikoihin ...