Haku
Viitteet 1-8 / 8
Peruskoulun ja perusopetuksen vuosien 1985, 1994 ja 2004 opetussuunnitelmien perusteet poliittisen opetussuunnitelman teksteinä
(Tampere University Press, 2011)
Väitöskirja
Väitöskirja
Opetussuunnitelmatutkimuksella on Suomessa pitkä perinne. Opetussuunnitelma ohjaa koulun toimintaa. Se rakennetaan yhteiskunnallisessa todellisuudessa ja siihen kulminoituu erilaiset yhteiskunnalliset ja poliittiset ...
Ammattiin oppimisen situationaalisuus, yksilöllisyys ja prosessuaalisuus
(Tampere University Press, 2001)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan lähihoitajakoulutuksen näkökulmasta ammattiin oppimisen monimuotoista maailmaa. Tutkimus on samalla koulukohtaisen opetussuunnitelman toteutumisen tarkastelua. Aineisto on kerätty lähes ...
Yrittäjyyskasvatus ammatillisen opettajankoulutuksen opetussuunnitelmassa - Tapaustutkimus HAMK Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa
(Tampere University Press, 2015)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Tämän tutkimuksen pääkysymys on, miten ammatillisten opettajaopiskelijoiden yrittäjyyskasvatusosaamista voidaan kehittää opetussuunnitelman avulla. Kysymys lähtee siitä olettamuksesta, että yrittäjyyskasvatuksen edistäminen ...
Curricular power : who influences the curriculum development in Tanzania?
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
This study explores primary school curriculum development in Tanzania. Curriculum development is part of a wider socio-political discussion within a society, and has powerful implications in overall educational planning. ...
#Peruskoulu2040 : Kolme skenaariota tulevaisuuden peruskouluun
(Tampereen yliopisto, 2023)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Jatkuva yhteiskunnallinen, demografinen ja digitaalinen muutos haastaa koulujärjestelmiä maailmanlaajuisesti. Korona-aika on kiihdyttänyt keskustelua oppimisen tulevaisuudesta myös 50-vuotiaan peruskoulumme osalta. Erityisesti ...
Metaforat opetussuunnitelmaideologioiden tulkintavälineenä
(Tampere University Press, 2017)
- bookPart
Koulutus ja demokraattinen yhteiskunta - Opetussuunnitelma demokratian rakentumista ohjaavana tekijänä
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin, tukevatko Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 demokraattisten kansalaisten kasvattamista ja jos kyllä niin kuinka. Tutkimus perustui John Deweyn Education and Democracy sekä ...