Haku
Viitteet 1-7 / 7
Hallittavaa laatua? Laadun luonteesta ja määrittymisen ehdoista koulutuspoliittisessa diskurssissa
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Laadunarviointi on keskeinen osa koulutuspolitiikkaa, jonka kansallisena tavoitteena on nostaa suomalaiset Euroopan osaavimmaksi kansaksi koulutuksen mittareilla mitattuna. Sillä on paitsi tekninen, myös hallinnollinen ...
6. luokkalaisten käsityksiä arvioinnista
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus käsittelee oppilaiden käsityksiä peruskoulussa suoritettavan arvioinnin tarkoituksesta ja tehtävästä. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää 6. luokkalaisten käsityksiä hyvästä arvioinnista ja miksi arviointia ...
”Kun hommat on kohdillaan, niin he pystyy ihan samanlaisiin suorituksiin kuin muutkin” : Luokanopettajien tiedot ja asenteet tehostetun tuen oppijoiden arviointia kohtaan
(2023)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa luokanopettajien tietoja tehostetun tuen piirissä olevien oppijoiden arviointiin liittyen ja selvittää luokanopettajilla esiintyviä mahdollisia asenteita tehostettua tukea ...
Perusopetuksen vaikuttavuusmittarien raportointi keskisuurten kuntien tilinpäätöksissä
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millä mittareilla suomalaiset keskisuuret kunnat mittaavat perusopetuksen vaikuttavuutta ja millaisia vaikuttavuusmittarien raportointitapoja kunnilla on tilinpäätöksissä. Tutkimus ...
Sisäinen motivaatio, arviointi ja opetussuunnitelma : Miten perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 tukevat sisäisen motivaation kehittymistä?
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 tukevat sisäisen motivaation kehittymistä. Asiakirjasta huomioidaan etenkin arviointia koskevat osuudet. Kyseessä on laadullinen ...
Tuloksellisuuden arviointi perusopetuksessa
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Liiketalouteen pohjautuva tuloksellisuuden arviointi saavutti suomalaisen julkishallinnon neljännes vuosisata sitten. Nopeasti se pyrittiin jalkauttamaan kaikkeen julkiseen hallintoon, myös perusope-tukseen. Tuloksellisuuden ...