Trepo - Selaus Tutkinto-ohjelman ja opintosuunnan mukaan
Viitteet 1-20 / 486
-
3D-tulostuksen käyttöönoton vaikutukset valmistavan teollisuuden yrityksen toimitusketjuun
(2021)
KandidaatintyöYksilöllinen valmistaminen kustannustehokkaasti ja nopeasti on haaste monille perinteisiä valmistusmenetelmiä käyttäville yrityksille. Lisäksi esimerkiksi varaosien kysynnän vaihtelu ja pitkät globaalit toimitusketjut ... -
3D-tulostuksen vaikutukset tuotevalmistajan sidosryhmiin : Vaatimukset sidosryhmäyhteistyölle
(2021)
KandidaatintyöUudet valmistusteknologiat aiheuttavat usein muutoksia tuotevalmistajan sidosryhmissä, eikä 3D-tulostus ole tässä poikkeus. 3D-tulostusta voidaan pitää systeemisenä innovaationa, koska se vaatii useamman innovaation ... -
3D-tulostus disruptiivisena teknologiana valmistavassa teollisuudessa
(2021)
Kandidaatintyö -
5G NR -verkon energiatehokkuuden kehittämisen keinoja
(2021)
KandidaatintyöMatkapuhelinverkkojen merkitys yhteiskunnalle on kasvanut verkkojen kehittyessä monipuolisemmiksi. Digitalisaatio ja kehittyneemmät verkot ovat tärkeä osa jokapäiväistä vuorovaikutusta ja monia yhteiskunnan toimintoja. ... -
5G-teknologian tuomia vaikutuksia pilvilaskentapalveluille
(2022)
KandidaatintyöNykypäivän yhteiskunnassa mobiiliviestintä on erottamaton osa ihmisten arkipäivää. Mobiiliviestimien määrän kasvu on luonut tarpeen entistä paremmille mobiiliverkkoyhteyksien ominaisuuksille. Tätä tarvetta täyttämään on ... -
5G:n tuomat muutokset alustapalvelujen käytössä
(2021)
KandidaatintyöMatkapuhelinverkkojen tietoliikenteen räjähdysmäinen kasvu, on luonut tarpeen nopeammille tiedonsiirtonopeuksille. Tätä tarvetta varten on kehitetty uusi nopeampi matkapuhelinverkkoyhteys, jota kutsutaan ... -
Adaptiivisten markkinoiden hypoteesi: Markkinoiden tehokkuuden kehittyminen
(2021)
KandidaatintyöAdaptiivisten markkinoiden hypoteesi rakentaa pidemmälle tehokkaiden markkinoiden hypoteesia yhdistämällä sen rahoituksen käyttäytymistieteisiin, pyrkimällä tällä tavoin selittämään paremmin markkinoilla havaittavia ilmiöitä. ... -
Agenttiongelmien ja -kustannusten vaikutukset yrityksen suorituskykyyn
(2023)
Kandidaatintyö -
AI-Driven Approaches to Product Feature Prioritization
(2024)
KandidaatintyöCompanies developing technology products must decide which product features to include in their product releases. These decisions must consider customer requirements, the feature's value and cost, and the release schedule. ... -
Allianssimallin eroavaisuudet rakennusteollisuuden ja ICT-teollisuuden välillä
(2022)
Kandidaatintyö -
Allianssimallin soveltuvuus projektin toteutusmuotona: Yhteistyön hyödyt ja vaatimukset
(2020)
KandidaatintyöProjekteja ja projektien toteuttamistapoja on lukuisia. Yksi yhteistoiminnallinen projektin toteuttamistapa on allianssiprojekti. Tämä kirjallisuuskatsaus pyrkii selvittämään, milloin pro-jektiallianssi on projektin ... -
Allianssiprojektien kriittiset menestystekijät infrastruktuuri- ja rakennusalalla
(2021)
KandidaatintyöAllianssiprojektit ovat riskialttiita ja monimutkaisia kokonaisuuksia, joiden menestykseen vaikuttavat useat eri tekijät. Tässä työssä tutkitaan infrastruktuuri- ja rakennusalan allianssiprojektien onnistumiseen vaikuttavia ... -
Analytiikan rooli yritysten strategian luomisen tukena
(2023)
KandidaatintyöDatan määrä on kasvanut valtavasti teknologian kehityksen myötä. Lisäksi teknologia mahdollistaa uusia tapoja hyödyntää dataa liiketoiminnassa. Yritysten kilpaillessa keskenään mielenkiintoisena voidaan pitää sitä, miten ... -
Analytiikka ja intuitio liiketaloudellisessa strategisessa päätöksenteossa
(2024)
KandidaatintyöTämän kandidaatintyön tavoitteena on tutkia, miten intuitiota ja analytiikkaa käytetään strategisessa päätöksentekoprosessissa liiketalouden alalla. Analytiikka ja intuitio ovat molemmat merkittäviä tekijöitä strategisessa ... -
Anodijakson pituuden vaikutus nosto-ohjelmaan Boliden Harjavalta Oy:n elektrolyysissä
(2022)
Kandidaatintyö -
Arvolupaus ja sen hyödyntäminen vastavuoroisessa liiketoiminnassa B2B-markkinoilla
(2022)
KandidaatintyöYksi tärkeimmistä yrityksen harjoittaman liiketoiminnan tavoitteista on luoda arvoa asiakkaille. Tämä arvo on viestittävä asiakkaalle mahdollisimman selkeästi, jotta kannattavan liiketoiminnan harjoittaminen on ylipäänsä ... -
Arvon määrittäminen ja arvopohjainen hinnoittelu B2B-asiakkaille
(2024)
KandidaatintyöTämä kandidaatintyö on toteutettu kirjallisuuskatsauksena ja siinä käsitellään erilaisia tapoja, joilla asiakasarvoa voidaan määrittää B2B-markkinoilla ja kuinka määritettyä asiakasarvoa voidaan hyödyntää hinnoittelussa. ... -
Arvon yhteisluonnin menetelmät ja haasteet tietointensiivisessä palveluyrityksessä
(2021)
Kandidaatintyö -
Arvonluonti asiakasorganisaatiolle tietoturvan kontekstista
(2024)
Kandidaatintyö -
Arvonluonti ja sen haasteet kiertotalouden arvoketjussa
(2024)
KandidaatintyöYritysten siirtyessä kohti kiertotalouden mukaista toimintaa tulee arvoketjujen muotoutua aivan uusien tavoitteiden mukaiseksi. Arvoketjut antavat edellytykset kiertotalouden tavoitteiden saavuttamiseen. Ne määrittelevät ...