Trepo - Selaus Tutkinto-ohjelman ja opintosuunnan mukaan
Viitteet 1-14 / 14
-
”En jaksa kuunnella turhuuksia”: Stressin heijastuminen johtajan vuorovaikutukseen ja yrityksen organisaatiokulttuuriin
(2020)
Pro gradu -tutkielmaOnnistunut vuorovaikutus on yksi johtajan tärkeimpiä työkaluja ja vuorovaikutuksen avulla johtajat rakentavat avointa ja luottamukseen perustuvaa organisaatiokulttuuria. 2020-luvun johtajuudessa keskeisiä elementtejä ovat ... -
Jännitteet artistien romanttisissa vuorovaikutussuhteissa
(2020)
Pro gradu -tutkielmaArtistien sosiaalisissa elämissä on havaittavissa paradoksaalinen ilmiö. Julkisuuden ja musiikkialalla toimimisen myötä artistien interpersonaalisten kohtaamisten määrä yleensä kasvaa, kun samanaikaisesti autenttisten, ... -
Jännitteet taloustoimittajan ja yrityksen viestintäasiantuntijan välisessä vuorovaikutuksessa
(2020)
Pro gradu -tutkielmaMediamaailma ja siihen lukeutuvat säännöt sisällöntuottajien rooleista ja tehtävistä muuttuvat enenevissä määrin nyky-yhteiskunnassa. Toimittajat ja yritysten viestintäasiantuntijat joutuvat jatkuvasti kilpailemaan ... -
Kosmetiikkakonsulenttien vuorovaikutusosaaminen ja myynnin personointi
(2020)
Pro gradu -tutkielmaKosmetiikka tuo käyttäjilleen hyvää oloa, tukee yksilöllisen identiteetin ilmentämistä ja on tärkeä osa itsensä esittämistä sosiaalisessa yhteisössä. Kauneusala kasvaa koko ajan huimaa vauhtia, ja yhä useammat seuraavat ... -
Merkittävät vuorovaikutuskokemukset johtaja-johdettavasuhteessa
(2020)
Pro gradu -tutkielmaJohtamisviestinnän tutkimus on keskittynyt määrittelemään periaatteellisesta näkökulmasta, milloin ja millainen johtamisviestintä on hyvää, taitavaa ja menestyksellistä. Tässä tutkielmassa käsitellään johtamisen perustasoa, ... -
Missä mennään puheviestinnässä? : Kieli- ja viestintäopintojen puheviestinnän opetuksen nykytilanne ja muutokset
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTässä pro gradu -tutkielmassa selvitetään yliopistoissa tarjottavan, kieli- ja viestintäopintojen osana olevan puheviestinnän kurssin nykytilannetta ja muutoksia. Tutkielma on jatkumoa Lehtosen, Valokorven ja Niemen (1981), ... -
Mitä nuori mies voi sanoa?: Maskuliinisuuden ilmeneminen nuorten miesten kaverisuhteiden viestinnässä
(2020)
Pro gradu -tutkielmaYhteiskunnassa on käyty aktiivista keskustelua sukupuolirooleista ja sukupuolittuneista käyttäytymismalleista, johon tutkielmani pureutuu selvittämällä nuorten miesten viestinnän normeja kaverisuhteissa. Miestutkimus ja ... -
Presidenttiehdokas Laura Huhtasaaren populistiretoriikka television vaalikeskusteluissa
(2020)
Pro gradu -tutkielma -
Työssäjaksamisesta keskusteleminen johtajan ja johdettavan välillä
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTyöuupumus on ollut isosti esillä julkisessa keskustelussa. Jotta työuupumukseen liittyvää työkyvyttömyyttä voitaisiin ehkäistä, työyhteisöjen on ryhdyttävä toimiin. Vaikuttavia toimenpiteitä ja suosituksia varten kaivataan ... -
Työyhteisön vuorovaikutuksen merkitys Y-sukupolven sitoutumiseen organisaatiossa
(2020)
Pro gradu -tutkielmaY-sukupolven uskotaan poikkeavan aiemmista sukupolvista paljon ja Y-sukupolven edustajilla onkin monia ominaisuuksia, jotka saattavat tehdä heidän kanssaan vuorovaikutuksessa olemisesta erilaista kuin muiden sukupolvien ... -
Virkamies työntekijälähettiläänä: Oikeusrekisterikeskuksen työntekijöiden rooli sosiaalisen median toimijoina
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTässä tutkielmassa keskitytään Oikeusrekisterikeskuksen virkamiesten työntekijälähettilyyttä ja sosiaalista mediaa koskevien asenteiden selvittämiseen. Tutkimuksen tarkoituksena on löytää konkreettisia kehitysideoita ... -
Vuorovaikutuskoulutus osana sovittelun peruskurssia: Vapaaehtoissovittelijoiden kokemuksia
(2020)
Pro gradu -tutkielmaSovittelija toimii rikos- ja riita-asioiden sovittelussa rikoksen tai riidan osapuolille sovinnon mahdollistajana ja puolueettomana toimijana, joka auttaa osapuolia keskustelemaan soviteltavasta konfliktista. Suomessa ... -
Yksipuolinen ystävyys: Seuraajien parasosiaalisen suhteen ilmeneminen sosiaalisen median vaikuttajalle
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmassa tarkastellaan parasosiaalista vuorovaikutussuhdetta sosiaalisen median vaikuttajan ja hänen seuraajiensa välillä. Aihe pohjautuu Hortonin ja Wohlin (1956) kehittämään teoriaan, joka kuvaa mediasisällön katsojien ... -
Yritysmielikuvan rakentamisen ja maakuvaviestinnän yhteys kasvuyritysten ulkoisessa digitaalisessa viestinnässä
(2020)
Pro gradu -tutkielmaYrityksillä on merkittävä rooli kotimaansa maakuvan luomisessa. Tämä pro gradu -tutkielma syntyi ulkoministeriön maakuvayksikön toiveesta selvittää, millainen suhde suomalaisilla yrityksillä on maakuvaviestintään. Tutkielman ...