Trepo - Selaus Tutkinto-ohjelman ja opintosuunnan mukaan
Viitteet 1-17 / 17
-
Accessible Information Visualization for Low literate users : An iterative Process of User experience design
(2019)
DiplomityöThis study focuses on how to build accessible information visualization for low literate (LL) users. It was carried out with technology company, WorkAhead. WorkAhead surveys people through video conversation technology and ... -
Evaluation of motion-based gaming interfaces for children with deficits of impulsivity and hyperactivity
(2019)
Pro gradu -tutkielma -
Heuristic Evaluation of a Medical Device Prototype
(2019)
Pro gradu -tutkielmaUsability principles are often secondary to clinical effectiveness when assessing medical devices. However, the majority of medical device incidents are linked to user error. Greater attention to usability evaluation during ... -
Käyttöohjeiden käytettävyys: Suunnitteluperiaatteiden kehittäminen sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietoja käsittelevien järjestelmien käyttöohjeita varten
(2019)
Pro gradu -tutkielmaTässä pro gradu -tutkielmassa perehdytään käyttöohjeiden käytettävyyteen ja käytettävyyden parantamiseksi kehitettyihin suunnitteluperiaatteisiin. Tutkielmassa esitellään kirjallisuuteen perustuen, millainen rooli ... -
Luottamus osana käyttäjäkokemusta: Big Dataa ja tekoälyä hyödyntävissä palveluissa
(2019)
Pro gradu -tutkielmaIhmisen tekemä työ ja sen vähentäminen uusien innovaatioiden avulla on toiminut motivaattorina teknologian kehitykselle. Nyt apuvälineeksi on valjastettu tekoäly ja big data. Tekoälyllä pyritään vähentämään ja tehostamaan ... -
Näkörajoitteisten nuorten aikuisten kokemuksia e-demokratiapalveluiden saavutettavuudesta
(2019)
Pro gradu -tutkielmaYhä useammat Suomen demokratiapalvelut ovat digitalisaation myötä saatavilla verkkopalvelujen muodossa. Verkossa on mahdollista esimerkiksi luoda ja kannattaa kansalais- ja kuntalaisaloitteita, vaikuttaa lainsäädäntöön ja ... -
On Adoption and Use of Hospital Information Systems in Developing Countries: Experiences of Health Care Personnel and Hospital Management in Tanzania
(2019)
Pro gradu -tutkielmaThe use of health IT has become prevalent in hospitals across the world. Hospital information system (HIS) is the backbone of a modern hospital. It generally consists of several integrated modules covering distinct parts ... -
Peliautomaattien suunnittelu
(2019)
Pro gradu -tutkielma -
People you may ignore : users’ perceptions about social matching systems on social network sites
(2019)
Pro gradu -tutkielmaAs the amount of information on the web grows exponentially every year, users rely more and more on recommender systems to find relevant content. On social network sites, recommender systems help users access not only ... -
Persoonallisuus keskustelullisten käyttöliittymien suunnittelussa
(2019)
Pro gradu -tutkielmaTekoälytutkimuksen viimeaikaiset kehitysaskeleet ovat laajentaneet mahdollisuuksia keskustelullisten käyttöliittymien suhteen. Siinä missä ennen chatbotit nähtiin lähinnä yksinkertaisia tehtäviä tekevinä robotteina, nykyisin ... -
Pienille lapsille suunnattujen mobiilipelien ja -sovellusten oppisisältö, laadukkuus ja hankinta vanhempien näkökulmasta
(2019)
Pro gradu -tutkielma -
Sosiaaliseen robottiin liittyvät odotukset ja käyttäjäkokemus
(2019)
Pro gradu -tutkielmaErilaiset sosiaaliset robotit kykenevät jonkin asteiseen itsenäiseen vuorovaikutukseen ihmisen kanssa. Robotin ruumiillistumisesta riippuen käyttäjä odottaa vuorovaikutuksen tapahtuvan robotin kanssa eri tavoin. Ihmisenkaltaisen ... -
The effects of user-AI co-creation on UI design tasks
(2019)
Pro gradu -tutkielmaWith the boost of GPU computation power and the developments of neural networks in the recent decade, a lot of AI technique are invented and show bright potential of improving human tasks. GAN (generative adversarial ... -
UI for 3D Immersive audio system
(2019)
Pro gradu -tutkielma -
User Experience in Virtual Reality, conducting an evaluation on multiple characteristics of a Virtual Reality Experience
(2019)
Pro gradu -tutkielmaVirtual Reality applications are today numerous and cover a wide range of interests and tastes. As popularity of Virtual Reality increases, developers in industry are trying to create engrossing and exciting experiences ... -
User Experience of Interactive Omnidirectional Video: Case Hugo Simberg VR
(2019)
Pro gradu -tutkielmaVirtual reality technology is gaining popularity and market saturation with new types of head- mounted display devices reaching the market in the recent years. With more conventional uses, such as industrial simulators for ...