Trepo - Selaus tiedekunnan mukaan (2019 -)
Viitteet 21-40 / 1820
-
Academic motivation, social interaction and learning environment: a correlational study of Turkish high school students
(2019)
Pro gradu -tutkielmaThe cognitive, psychological and behavioral processes and traits of students in learning have been fundamental aspects of academic motivation research. Consequently, educational study tended to focus on academic motivation ... -
Adapting camera-pen pedagogy for implementation within ECEC : Exploring barriers and difficulties in technology integration using a teacher action research approach
(2022)
KandidaatintyöDespite the increasing emphasis on the significance of children’s media education, multiliteracies, and ICT competencies within ECEC, technology is generally considered to be under-used and underutilised within ECEC ... -
Addressing collaborative learning in Finnish teacher education
(2019)
Pro gradu -tutkielmaLittle has been known about the implementation of collaborative learning (CL) in the context of teacher education and preparation of students for transferring their skills in CL into practice. Kaendler et al. (2015) state ... -
Affektiiviset tekijät ja oppijan halukkuus puhua vieraalla kielellä: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus affektiivisista tekijöistä ja vieraalla kielellä puhumisesta luokkaympäristössä.
(2023)
KandidaatintyöMaailman kansainvälistyessä vieraiden kielten osaamisen ja suullisen kielitaidon merkitys ovat korostuneet. Vieraan kielen oppiminen ei kuitenkaan ole yksinkertaista ja erilaisten kognitiivisten ja väestötieteellisten ... -
"Ahdistaa, tuntuu että muut pärjäävät ja itse en selviä": Opiskelijoiden kokema epävarmuus opintoalavalintaansa kohtaan
(2022)
Pro gradu -tutkielma -
"Aidosti hyvä ja uudentyyppinen juttu liikuntaan" : toimintatutkimus CrossFitin soveltuvuudesta koululiikunnan sisällöksi
(2019)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten CrossFit soveltuu koululiikunnan sisällöksi. Uuden opetussuunnitelman myötä koululiikunnassa on siirrytty lajilähtöisyydestä motoristen perustaitojen opettamiseen. Tämä on ... -
Aikuinen leikin tukijana varhaiskasvatuksen taaperoryhmissä : systemaattinen kirjallisuuskatsaus
(2023)
KandidaatintyöLeikki on merkittävä lapsen kehitykseen vaikuttava tekijä, tärkein oppimisen väylä sekä suunnattoman mielihyvän lähde. Siitä huolimatta alle kolmevuotiaiden lasten leikkipedagogiikka on puutteellista ja tuetun leikin osuus ... -
”Aikuinen sanoittaa sitä, kuinka jokainen on hyvä ja tärkeä liikkuja” : Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia esiopetusikäisten lasten liikuntamotivaation ja liikunnallisesti aktiivisen elämäntavan tukemisesta
(2022)
KandidaatintyöTämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia kokemuksia varhaiskasvatuksen opettajilla on esiopetusikäisten lasten liikuntamotivaation ja liikunnallisesti aktiivisen elämäntavan tukemisesta. Tarkastelin ... -
Aikuisopiskelijoiden kokemuksia erilaisista oppimisympäristöistä
(2022)
Kandidaatintyö -
Aikuisopiskelijoiden käsitykset korkeakoulun täydennyskoulutusten vaikutuksista
(2019)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää täydennyskoulutuksiin osallistuneiden aikuisopiskelijoiden käsityksiä koulutusten vaikutuksista. Tutkimuksessa selvitettiin, miten työelämässä työskentelevät ammattilaiset käsittivät ... -
Aikuisten toiminta päiväkotiarjen haasteellisissa tilanteissa
(2021)
KandidaatintyöTämän kandidaatintutkielman tavoitteena oli selvittää, kuinka päiväkodin kasvattajat toimivat kohdatessaan haasteellisia tilanteita. Halusin nähdä ovatko aikuisten käyttämät toimintatavat lapsen kehitystä tukevia ja ... -
"Aina läsnä, mutta ei ikinä kunnolla mukana" : Tyttöjen käsityksiä tyttöjen toimijuudesta suomalaisessa peruskoulussa
(2022)
Pro gradu -tutkielmaTässä maisterintutkielmassa selvitettiin, millaisia käsityksiä tytöillä on omasta toimijuudestaan ja kuinka tytöt käsittivät koulun tukevan ja/tai rajoittavan heidän toimijuuttaan. Tutkimus toteutettiin yhdessä pirkanmaalaisessa ... -
"Aina on joku, jonka puoleen voi kääntyä": 9.-luokkalaisten kokemuksia uskon merkityksestä ja sen tuomista haasteista
(2022)
Pro gradu -tutkielma -
Aineenopettajaopiskelijoiden kokemuksia oppiainerajojen ylittämisestä
(2021)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä oppiainerajat ylittävästä työskentelystä ja opetuksesta aineenopettajaopiskelijoiden kokemana. Tutkimuksessa selvitettiin aineenopettajaopiskelijoiden saamia kokemuksia sekä ... -
Aineenopettajien näkemyksiä oppilaidensa mobiililaitteiden käytöstä koulussa
(2023)
KandidaatintyöTässä tutkimuksessa pyritään selvittämään aineenopettajien kokemuksia ja näkemyksiä heidän oppilaidensa mobiililaitteiden käytöstä koulussa. Näkökulma on rajattu koskemaan niiden opetuskäytön ulkopuolista käyttöä eli ... -
Aineenopettajien teknoimun ja teknostressin kokemuksia
(2020)
Kandidaatintyö -
Ajattelijan minäkuvan yhteys akateemiseen minäkuvaan ja koulumenestykseen
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksessa selvitettiin ajattelijan minäkuvan yhteyttä akateemiseen minäkuvaan. Tutkimuksessa tarkasteltiin myös ajattelijan minäkuvan ja akateemisen minäkuvan yhteyttä koulumenestymiseen. Tutkimuksen tarkoituksena oli ... -
“Ajattelin, että se olisi tosi paljon semmoista käytännönläheistä opiskelua.” : Käsityksiä varhaiskasvatuksen opiskelemisesta yliopistossa
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia käsityksiä varhaiskasvatuksen opiskelijoilla on varhaiskasvatuksen opiskelemisesta mielikuvien, motivaation ja merkittävien oppimiskokemusten suhteen. ...