Early career teachers’ sense of professional agency in the classroom : associations with turnover intentions and perceived inadequacy in teacher–student interaction
Heikonen, Lauri; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi; Toom, Auli; Soini, Tiina (2017)
Heikonen, Lauri
Pietarinen, Janne
Pyhältö, Kirsi
Toom, Auli
Soini, Tiina
2017
Asia-Pacific Journal of Teacher Education 45 3
250-266
Kasvatustieteiden tiedekunta - Faculty of Education
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Becoming a Teacher – Student Teachers’ Learning Patterns in Teacher Education
Ahonen, Elsi; Pyhältö, Kirsi; Pietarinen, Janne; Soini, Tiina (2015)
article -
Teacher Ecological Self : Negotiating teacher ecological identity in the context of teacher education for sustainable development
Raus, Rea
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 1867 (Tampere University Press, 2018)
ArtikkeliväitöskirjaVäitöskirjassa tarkastellaan elinympäristömme vakavaa kestävyys- ja selviytymiskriisiä kasvatuksen ja koulutuksen näkökulmasta ja erityisesti opettajan ekologisen tietoisuuden ja identiteetin muotoutumisen haasteena. ... -
Dynamics of Teacher Identity Construction : Indonesian Teachers in Finnish International Teacher Programme
Zen, Satia
Tampere University Dissertations - Tampereen yliopiston väitöskirjat : 871 (Tampere University, 2023)
ArtikkeliväitöskirjaTässä väitöskirjassa tutkitaan opettajan identiteetin rakentumisen dynamiikkaa dialogista neuvottelua heijastavana narratiivisena prosessina kansainvälisen maisterikoulutusohjelman (ITP-International Teacher Programme) ...